ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

احمدی نژاد...


احمدی‌نژاد گفته است: این دولت دارد مقدمات بازگشت ما را فراهم می‌کند. آمارها هم نشان می‌دهد که نتوانسته‌اند کاری بکنند و روز به روز در باتلاقی که خودشان درست کرده‌اند دست و پا می‌زنند و با عملکرد خودشان تا یکی دو سال آینده شرایط را برای ما فراهم می‌کنند.

شکایت دفتر رییس جمهور سابق از رسانه های کذاب درباره ثروت 5 میلیون دلاری دکتر احمدی نژاد!


دکتر محمود احمدی نژاد در آخرین گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی خود در مقام رئیس جمهور ، تمام دارایی خود را که شامل بازسازی منزل قدیمی شان در میدان 72 نارمک و ساخت 4 واحد 105 متری در یک زمین 175 متری که پیش از ریاست جمهوری مالک آن بوده اند(البته با کمک وام بانکی)،اعلام نمود و در همان گفتگو هم اشاره کرد که غیر از این ملک در هر نقطه ای از جهان هرچه از ثروت و دارایی به وی منتسب شود، باید به یابنده تعلق بگیرد.

 

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی رئیس جمهور ما»؛ هفته گذشته برخی از رسانه های داخلی خبری را به سایت اینترنتی شبکه سی.ان.ان ترک، منسوب کردند که بر اساس آن، این رسانه مدعی شده بود که دکتر محمود احمدی نژاد در فهرست سیاستمداران ثروتمند جهان قرار دارد و در عین حال 5 میلیون دلار هم ثروت دارد!

متاسفانه سایتهایی نظیر فرارو و عصر ایران و روزنامه هایی نظیر شرق و اعتماد و دنیای اقتصاد با آب و تاب به تکرار و بازنشر جعلیات منسوب به شبکه امریکایی سی.ان.ان پرداختند.

شنیده شده که دفتر دکتر احمدی نژاد از رسانه هایی که به بازنشر این خبر اقدام کرده اند به اتهام نشر اکاذیب شکایت خواهد کرد.

مهدی احمدی نژاد، فرزند ارشد دکتر محمود احمدی نژاد در همین رابطه در فیسبوک نوشت: «پنج سال پیش خبرى در رسانه هاى داخلى پخش شد مبنى بر اینکه CNN در گزارشى از یکى از مدیران بانکى در مالزى لیستى از دارایى برخى از مسئولین در بانکهاى خارجى منتشر کرده، از انجایی که اسم من هم در این لیست بود البته قابل ذکر است که من الحمدلله تا کنون هیچ مسئولیت دولتى و نداشته ام تلاش کردم تا به اصل خبر دست پیدا کنم و ببینم این پولهاى من کجاست که خودم از آن بی خبرم ، در آخر معلوم شد که CNN هیچ گاه چنین خبرى را منتشر نکرده و اصولا کلاس این بنگاه خبرى بالاتر از این است که از این دست اخبار زرد را منتشر کند و این خبر منشاى جز سایت هاى خبرى داخلى ندارد. چند روز پیش مطلع شدم مطلب مشابهى را به نقل از CNN TURK منتشر کرده اند که بازهم بررسی ها نشان داد که این شبکه هیچ گاه چنین خبرى را منتشر نکرده است اینکه شبکه هاى خبرى دروغپرداز داخلى براى جبران بى اعتبارى خود دست به دامان اعتبار شبکه ها و خبرگزارى هاى خارجى مى شوند به خوبى نمایانگر علت عدم اقبال افکار عمومى جامعه به این رسانه هاست.»

دکتر محمود احمدی نژاد در آخرین گفتگوی تلویزیونی خود در مقام رییس جمهور ، تمام دارایی خود را که شامل بازسازی منزل قدیمی شان در میدان 72 نارمک و ساخت 4 واحد 105 متری در یک زمین 175 متری که پیش از ریاست جمهوری مالک آن بوده اند(البته با کمک وام بانکی) ، اعلام نمود و در همان گفتگو هم اشاره کرد که غیر از این ملک در هر نقطه ای از جهان هرچه از ثروت و دارایی به وی منتسب شود، باید به یابنده تعلق بگیرد.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به خوبی از میزان دارایی رییس جمهور سابق کشورمان با خبر است چرا که طبق قانون اساسی قوه قضاییه فهرست دارایی های دکتر احمدی نژاد را پس از دوران ریاست جمهوری در اختیار دارد. بر همین مبنا موضوع این دروغ پراکنی و نشر اکاذیب به زودی در دستگاه قضایی ایران و ترکیه رسیدگی خواهد شد.

گفتنی است در میان روسای جمهوری اسلامی ایران تنها شهید محمد علی رجایی و دکتر محمود احمدی نژاد فهرست اموالشان را به صورت علنی به مردم اعلام کرده اند. به جز رهبر معظم انقلاب اسلامی و محمود احمدی نژاد به ندرت می توان مقامی عالی رتبه دیگری را پیدا کرد که مردم ضمن اطلاع از آدرس دقیق دفتر کار یا منزلشان، به طور روزانه به آن مراجعه دارند.

حسن روحانی با گذشت بیش از یک سال از دوران ریاستش، تا کنون از اعلام فهرست اموال و دارایی هایش به مردم خودداری کرده است. محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت یازدهم در ماه های ابتدایی آغاز به کار حسن روحانی در واکنش به پیگیری های افکار عمومی برای اعلام اموال رئیس دولت، تاکید کرده بود که روحانی به زودی اموال و دارایی هایش را به مردم اعلام خواهد کرد؛ اتفاقی که تا امروز خبری از ان نیست.

بزرگترین دروغگویان و فاسدترین افراد،دولت‌احمدی نژاد را به دروغگویی و فسادمالی متهم میکنند

دکتر مهدی کوچک زاده در مورد تهمت ها و اتهاماتی که در روزهای اخیر از سوی برخی از سیاستمداران به احمدی نژاد زده شده است گفت: به نظر بنده این تهمت ها مختص روزهای اخیر نیست، از موقعی که دولت آقای احمدی نژاد در انتخابات اول ریاست جمهوری پیروز شد به قول خود ایشان بدلیل اینکه پا در یک دایره ای گذاشته بود که عده ای این حوزه را مخصوص و منحصر به خود می دانستند و فکر می کردند که لباس ریاست و صدارت فقط برای ایشان دوخته شده، شروع به هتاکی، فحاشی، تهمت زدن کردند.

کسانی دولت احمدی نژاد دروغ گو و دارای فساد مالی معرفی می کنند خود دارای فساد های متعددی و اشرافی‌گری فراوان هستند.

دکتر مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار میدان ۷۲ در خصوص اظهارات اخیر رسول منتجب نیا در مورد دولت احمدی نژاد گفت: آقای منتجب نیا ادعایی کردند و اگر بنا بر این نحو اظهارنظرها باشد، مخاطب ایشان هم می تواند بگوید ایشان فاسد ترین آخوند قرن هستند. ایشان از کسانی است که اگر بنا به محاسبه و رسیدگی باشد کوس رسوایی ایشان عالم را پر می کند و اتفاقا این یک ادعای تو خالی نیست، ایشان قائم مقام حزبی است که رئیس آن علی رغم حمایت های بسیاری از عناصر فاسد سیاسی، در انتخابات به آرای باطله هم باخت، همان شخصی که در مناظره نتوانست بگوید چرا از شهرام جزایری پول گرفت و به ننه جونش استناد کرد! اما سیاست و رویه همیشه نظام، بزرگواری و گذشت از کسانی است که مثل ایشان یک سابقه و خدماتی داشتند ولی از یک طرف آلوده شده اند به مفاسدی و …

وی در خصوص اتهامات مطرح شده از سوی قائم مقام حزب اعتماد ملی پیرامون دولت نهم و دهم اظهار داشت: ایشان به خودشان نگاه می کنند و دولت نهم و دهم را از ابتدا تا انتها اینجوری معرفی می کند، دولتی که نه فقط مقام معظم رهبری بلکه خود مردم و آنها که هنوز وجدان خود را به آب نسپردند و کسانی که به انصاف پایبدند قضاوت می کنند چه در عرصه سیاست خارجی و چه در مسائل داخلی، دولت های نهم و دهم چه موفقیت هایی داشته است. لذا کسانی که می گویند این دولت فاسد بوده قطعا خودشان یک فساد فکری دارند.

این نماینده مجلس در مورد تهمت ها و اتهاماتی که در روزهای اخیر از سوی برخی از سیاستمداران به احمدی نژاد زده شده است گفت: به نظر بنده این تهمت ها مختص روزهای اخیر نیست، از موقعی که دولت آقای احمدی نژاد در انتخابات اول ریاست جمهوری پیروز شد به قول خود ایشان بدلیل اینکه پا در یک دایره ای گذاشته بود که عده ای این حوزه را مخصوص و منحصر به خود می دانستند و فکر می کردند که لباس ریاست و صدارت فقط برای ایشان دوخته شده، شروع به هتاکی، فحاشی، تهمت زدن کردند.

کوچک زاده افزود: دروغ گفتند و بزرگترین دروغ گویان، این دولت را به دروغ گویی متهم و فاسدترین افراد که کوس اشرافی گریشان عالم را برداشته بود، دولت ساده زیست آقای احمدی نژاد را به فساد مالی متهم کردند برای اینکه معتقدند این مملکت ارث پدریشان است و هر کار که می خواهند می توانند بکنند.

وی در ادامه تصریح کرد: کسانی که با بالگرد در ایام تاسوعا و عاشورا فرزندان و خانواده هایشان را به دریاچه هایی می بردند که مردم عادی حتی اجازه عبور از کنار آن هم ندارند؛ این ها بالاخره برایشان سخت بوده و شروع کردند به هتاکی و تهمت زدن و این رویه مختص این روزها نبوده است.

این نماینده مجلس در مورد احتمال بازگشت احمدی نژاد به عرصه سیاست گفت: این دسته از افراد می ترسند که دوباره آن تفکر به صحنه سیاست بازگردد و وحشت دارند دوباره جریانی و تفکری که دلسوز مردم است و مردم هم به آنها علاقمند هستند بیاید و این آقایان از ریخت و پاش ها و سوء استفاده هایی که از بیت المال می کردند محروم شوند.

وی در ادامه گفت: کار جریان های فاسد سیاسی شلوغ کردن و هوچی گری رسانه ای است که رهبر معظم انقلاب به “شارلاتانیسم مطبوعاتی” و رسانه ای از آن یاد کردند. با این هوچی گری ها سعی می کنند اول خواص و بعد مردم و افکار عمومی را با خود همراه کنند که البته وقتی اینطور شد شرایط برای مسئولین که در کرسی قضاوت نشسته اند سخت می شود؛ یعنی وقتی کاری کردند که تمام بوق های منحوس بر علیه یک جریان و تفکر بزنند برای کسانی که شاهد هستند سخت است که مخالف این جریان و بوق ها حرف بزنند.

وی در خصوص احراز صلاحیت احمدی نژاد از سوی شورای نگهبان در صورت حضور در انتخابات های آتی اظهار داشت: بعید می دانم که شورای نگهبان اسیر یک همچین فضا سازی شود و خدایی نکرده بر خلاف حق و عدل عمل یا بر اساس تمایلات جریانات سیاسی حکم کند.

دکتر کوچک زاده در مورد عملکرد دولت های نهم و دهم گفت: مخالفت با بی انصافی ها و دروغ پراکنی ها و تهمت زدنهای ایادی و کانونهای قدرت و ثروت به معنای این نیست که ما هیج انتقادی از دولت های نهم و دهم نداشته ایم، ما بر اصل انصاف تاکید داریم. شکی نیست که دولت نهم و دهم هم مثل همه دولت های دیگر دارای مشکلات و کمبود هایی بوده است اما ویژگی های مثبتی که از نظر پای بندی به ارزشهای انقلابی در دولت های نهم و دهم بود در دولت های کارگزاران و اصلاحات سابقه نداشت.

این نماینده مجلس بیان کرد: البته این را هم نباید از نظر دور داشت که در این دولت علاوه بر دشمنی و کینه توزی های اصحاب قدرت و ثروت در داخل، سخت ترین هجمه ها و تحریم های اقتصادی و سیاسی خارجی نیز به دلیل پای بندی به ارزشهای اسلامی و انقلابی علیه ملت ایران شکل گرفت و این را هم باید در ارزیابی این دولت مد نظر داشت.

کوچک زاده در آخر خاطر نشان کرد: همه کسانی که در جمهوری اسلامی دستی در مسئولیت دارند بدانند که اگر بتوانند همه سیاه کاری های خود را مخفی کنند بالاخره یک روزی باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشند.

آیا روحانی به ظریف بی‌اعتماد شده است؟


به دنبال این حضور ناگهانی، تفاسیر متعددی در این خصوص ارائه شده که بسیاری از آنها تا حد زیادی غیرقابل قبول است. بسیاری از این تفسیرها، حضور فریدون را به معنای تضعیف تیم مذاکره کننده ارزیابی کرده اند.

در این میان، روزنامه جمهوری اسلامی از رسانه های نزدیک به دولت، مدعی شد برادر روحانی، حامل راهکارهای رییس جمهور برای رفع موانع احتمالی مذاکرات است.

این روزنامه نوشت: دستیار ویژه رئیس‌جمهور حامل راهکارهائی است که آقای روحانی برای برطرف شدن موانع موجود بر سر راه مذاکرات و رسیدن به توافق نهائی و جامع در نظر گرفته است. سفر وزرای خارجه کشورهای غربی عضو گروه 1+5 به وین نیز با همین هدف صورت گرفته که مذاکرات را در سطح سیاسی و فراتر از کارشناسی هسته‌ای به نتیجه برسانند.

در این تحلیل، حضور فریدون در کنار حضور وزرای خارجه کشورهای غربی قرار گرفته است این در حالی است که حضور وزرای مذکور –نه تنها وزرای کشورهای غربی بلکه هر 6 وزیر کشورهای 5+1 – پیش از این نیز مسبوق به سابقه بوده و اتفاق جدیدی رخ نداده است که نیازی به حضور یک فرد جدید از طرف روحانی باشد.

از طرفی، به لحاظ سیاسی، به وضوح، ظریف به عنوان وزیر خارجه کشورمان هم سطح وزرای خارجه کشورهای غربی است. در این صورت آیا حضور نماینده ویژه ای از سوی روحانی، در شرایطی که کشورهای غربی با همان وزرای خود در وین حاضر شده اند، آیا تضعیف جایگاه ظریف به شمار نمی رود؟

از سوی دیگر، توضیحات یک عضو هیات مذاکره کننده هسته‌ای درباره حضور حسین فریدون در مذاکرات وین نیز نه تنها کمکی به رفع ابهامات نکرده بلکه بر این ابهامات افزوده است.
 
این عضو هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در باره حضور حسین فریدون در مذاکرات وین گفته است: «باتوجه به تراکم دیدارها و فشردگی جلسات سیاسی و فنی هیات ایرانی با اعضای مختلف گروه 5+1 و بالطبع عدم امکان عزیمت و حضور آقای ظریف به تهران جهت ارایه گزارش به رییس جمهوری محترم، بنا به درخواست وی آقای فریدون جهت حضور در این دور ازمذاکرات به وین سفرکرد تا گزارشی تفصیلی از آنچه که در دور اخیر مذاکرات روی داده، به اطلاع آقای دکتر روحانی برساند.»

فارغ از تناقضی که میان گفته های این عضو هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با تفسیر منبع رسانه ای نزدیک به روحانی وجود دارد، سوالی که در مورد اظهارات اخیر نیز می توان تکرار کرد این است که آیا حضور فریدون جایگاه ظریف در مذاکرات را تهدید نمی کند. آیا نگاه طرف های مذاکره به جایگاه ظریف بعد از حضور برادر روحانی در کنار او، بدون تغییر باقی می ماند؟ و در نهایت اینکه مگر اعتماد روحانی به ظریف از میان رفته است که برای گزارش مذاکرات به رییس جمهور نیازی به حضور فردی دیگر احساس شده است؟

حتی با فرض عدم امکان حضور ظریف در تهران جهت ارایه گزارش به رییس جمهور، آیا وزیر خارجه کشور نمی توانست ترتیبی برای ارائه گزارش به روحانی فراهم کند؟ آیا اعتماد به وزیر خارجه تا این اندازه کاهش یافته است؟

پشت پرده توافق وزیر علوم و نمایندگان استیضاح‌کننده

وزیر علوم در‌باره ۲۷ ‌دانشجو‌ ستاره‌دار، پذیرفته‌ که ابلاغ وزارت اطلاعات در‌باره این افراد اجرا شود و هر نظری که وزارت اطلاعات بدهد، مد نظر قرار گیرد و در بحث بورسیه‌ها با استناد به دستورالعمل‌‌ همان موقع دولت و وزارت علوم تحقیقات بوده و شاخص‌های پذیرش نیز رعایت شده، پذیرفته باشند.

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی رئیس جمهور ما»؛به نظر می‌رسد‌ بحث استیضاح از وزیر علوم، وارد فاز جدیدی شده ‌و حتی برخی ‌اخبار، حکایت از اختلاف بین استیضاح‌کنندگان دارد، به گونه‌ای که روز گذشته در نشست ‌بین وزیر علوم و نمایندگان، برخی از نمایندگان استیضاح‌کننده حاضر نبوده‌اند!

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی رئیس جمهور ما» به نقل از «تابناک»، به گفته یک منبع آگاه، در میان نمایندگان استیضاح‌‌کننده اختلاف وجود دارد و سطح خواسته‌های دو گروه با هم متفاوت است. همچنین در جلسه‌ای هم که دیروز با حضور وزیر علوم برگزار شد، طراح طرح، یعنی الیاس نادران و چند نماینده دیگر حاضر نبودند.

این منبع آگاه‌ گفت: در نشست روز گذشته که با حضور زاکانی، زارعی، زاهدی، جعفری و حداد عادل و فرهنگی تشکیل شد، قول و قرارهایی بین وزیر و نمایندگان حاضر گذاشته شده است و محور مباحث نیز سه موضوع انتصابات، دانشجویان ستاره‌دار و هزار دانشجو‌ بورسیه‌ای بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: وزیر علوم در‌باره ۲۷ ‌دانشجو‌ ستاره‌دار، پذیرفته‌ که ابلاغ وزارت اطلاعات در‌باره این افراد اجرا شود و هر نظری که وزارت اطلاعات بدهد، مد نظر قرار گیرد و در بحث بورسیه‌ها با استناد به دستورالعمل‌‌ همان موقع دولت و وزارت علوم تحقیقات بوده و شاخص‌های پذیرش نیز رعایت شده، پذیرفته باشند.

وی افزود: اما افرادی که بدون رعایت ضوابط و دستورالعمل موفق به دریافت بورسیه شده‌اند، از چرخه تحصیل بیرون شوند. در واقع وزیر اعلام کرده ‌که مصوبات دولت قبلی را اجرا می‌کند؛ اما با رعایت قانون و ضوابط موجود.

در‌باره انتصابات نیز گفته شد که از نیروهای سیاسی کمتر ‌و از نیروهای متخصص بیشتر استفاده شود. درباره سه یا چهار ‌مشاور وزیر علوم نیز بحث‌هایی شده، ولی وی نپذیرفته که مشاوران خود را عوض کند. به نظر من،‌ این کار از اختیارات وزیر است و کسی هم نمی‌تواند چیزی در این ‌باره بگوید.

این نماینده در پایان اظهار داشت: اگر دو مورد نخست که وزیر قولش را داده است، اجرا شود، مشکل استیضاح حل می‌شود و استیضاح انجام نمی‌شود. این یک ماه فرصت نیز برای این است که وزارت اطلاعات، ابلاغیه را به وزارت علوم بفرستد تا بنا بر آن، تصمیم‌گیری شود.

برادر رییس جمهور به تیم مذاکره کننده پیوست

رایزنی محمد جوادظریف وزیر امور خارجه ایران با سه وزیر خارجه اروپایی عصر امروز یکشنبه در هتل کوبورگ وین آغاز شد.

در این دیدار علاوه بر ظریف، مجید تخت روانچی و عباس عراقچی معاونان وزیر خارجه ، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رییس جمهوری نیز حضور دارند.

رفع اختلاف ها در زمینه متن توافق جامع موضوع اصلی دیدار لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان و ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس با ظریف است.

پیش از این دیدار معاون وزیر خارجه چین با وزیر خارجه ایران دیدار و گفت و گو کرد.

وزیران خارجه فرانسه، انگلیس، آلمان و آمریکا صبح یکشنبه برای بررسی اختلاف ها بر سر متن توافق جامع و رایزنی جهت حل آنها وارد وین شدند. (ایرنا)