ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

درگذشت دکتر شریعتی، جامعه شناس و روشن فکر ایرانی (سال 1356)

اکنون تو با مرگ رفته ای و من اینجا تنها به این امید دم میزنم که با هر نفس گامی به تو نزدیک تر میشوم . این زندگی من است....

جوان همراه همیشگی علی آبادی کیست؟

آینده:در روزهای اخیر، مانور سنگین رسانه ای بر روی دستاورد محمد علی آبادی سرپرست وزارت نفت در اجلاس 159 اوپک به عنوان رئیس دوره ای این سازمان پیرامون جلوگیری از افزایش تولید نفت خام کشورهای عضو اوپک داده شده تا این پرسش مطرح شود که علی آبادی با اتکاء به چه مهره هایی در این اجلاس حضور پیدا کرد و این فتح الفتوح را رقم زد!

محمد علی آبادی در شرایطی حکم سرپرستی وزارت نفت را از محمود احمدی نژاد گرفت و به فاصله چند روز راهی اجلاس اوپک شد که به نظر می رسد، علی آبادی به عنوان نماینده ایران و رئیس دوره ای اوپک نتواند آن گونه که انتظار می رود در این اجلاس حاضر شود و علت این امر نیز عدم امکان تسلط وزیر یا سرپرست وزارتخانه به جزئیات برگزاری نشستی در این سطح بود که ایران باید اداره کننده اش بود.

در عین حال محمد علی آبادی توانست به هر شکل ممکن این اجلاس را پشت سر بگذارد و اتفاقاً نشست اوپک را با همکاری هیات همراهش به گونه ای اداره کند که تلاش برخی کشورهای عربی با محوریت عربستان و کویت برای افزایش یک و نیم میلیون بشکه ای تولید نفت روزانه سبد اوپک به جایی نرسد و تولید فعلی اوپک تثبیت شده و در نهایت امکان کاهش قیمت نفت با افزایش تولید فراهم نشود.

ادامه مطلب ...