ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

کجایند سینه چاکان مدعی؟

کجایند سینه چاکان مدعی؟


 

خبر کوتاه بود:« حامیان موسوی در تجمع‌روز 16‌آذر عکس امام خمینی(ره) را پاره کردند.» اما این خبر همانند انفجاری مهیب، فضای داخلی و خارجی کشورمان را درنوردید و نقاب دروغین سردمداران این جریان در پیروی از راه امام و تلاش برای احیای آن را کنار زد. اما دریغ از حتی یک واکنش درخور به این اقدام نامبارک و تأسف‌آور. رهبران فتنه به جای اینکه از این اقدام زشت و خجالت‌آور تبری بجویند و حامیان خود را به حفظ ارزش‌های امام و انقلاب که هزاران هزار خون برای حفظ آن ریخته شد، فرا بخوانند سعی کردند اصل ماجرا را منکر و تصاویر پخش شده از سیما را ساختگی جلوه دهند. برخی دیگر از عناصر این جریان نیز نوک پیکان حمله خود را به جای هتاکان نظام متوجه رسانه‌های منعکس کننده، کرده‌اند که چرا این تصاویر را پخش کرده‌اید. اما ظاهراً آقایان دچار آلزایمر مفرط شده‌اند و فریادهای وا امامای خود را از یاد برده‌اند. فراموش کرده‌اند وقتی یک سایت مجهول الهویه که تعداد مخاطبانش به عدد انگشتان دست نیز نمی‌رسید، مطلبی علیه نوه امام منتشر کرد، چگونه گریبان چاک دادند و حتی درگذشت آیت‌الله توسلی از اعضای دفتر امام را نیز در راستای این هتاکی برشمردند. فراموش کرده‌اند پیام‌هایی را که برای جماران می‌فرستادند و انزجار خود را از هتک حرمت بیت امام‌(ره) اعلام می‌کردند. به یاد نمی‌آورند در ایام درگذشت آیت الله توسلی دسته‌دسته راهی جماران می‌شدند تا اینگونه وانمود کنند که حامیان دولت نهم دشمنان امام و بیت او هستند و آنها سینه‌چاکان امام‌(ره). کجاست آن نماینده سابق مجلس که اکنون به جمع منتقدین پیوسته و می‌خواست یقه احمدی‌نژاد را به خاطر زیر سؤال بردن مدیریت طلایی دوران امام‌(ره)(بخوانید مدیریت نخست‌وزیر زمان جنگ) پاره کند. آیا قباحت پاره کردن عکس امام به اندازه زیر سؤال بردن مدیریت نخست وزیر زمان حیات بنیانگذار انقلاب نیست که این سیاستمدار سابق مدعی آن است؟ آن مصاحبه‌ها، آن فریادها و اعتراض‌ها، آن تیترها و عکس‌هایی که صفحات اول روزنامه‌های اصلاح‌طلب را به خود اختصاص می‌داد اکنون کجاست؟ آیا پاره کردن عکس امام‌(ره) مصداق توهین نیست یا اینکه اکنون منفعت دنیایی سران فتنه اقتضا نمی‌کند که به دفاع از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برخیزند و اقدامات جریان فتنه را محکوم کنند. این جریان تا کی می‌خواهد با خط امام(ره)، راه امام‌(ره) و سلوک امام‌(ره) گزینشی عمل کند و فقط جایی که منفعت‌های پست حزبی و جناحی‌اش اقتضا کند به میدان بیاید. باید به حامیان موسوی گفت اگر عکس امام‌(ره) را پاره کنید با یاد و راه او که قلب میلیون‌ها ایرانی مسلمان را تسخیر کرده چه خواهید کرد؟

وقایع 16 آذر

 مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی که در انتخابات ریاست جمهوری دهم موفق به کسب حدود 300 هزار رای شد، در نامه‌ای به رئیس رسانه ملی مدعی شده، فیلم‌هایی که از وقایع 16 آذر از صدا و سیما پخش شده، مونتاژ بوده است.

شبکه ایران نوشت؛ کروبی در این نامه که در سایت منتسب به او منتشر شده، نوشته که "تصاویر مونتاژ شده‌ای از دانشجویان معترض نشان داده شد که این گونه استنباط می‌شد عکس‌های بنیانگذار انقلاب توسط این دانشجویان پاره و مورد تعرض قرار گرفته است. " 

ادعای جدید شیخ اصلاحات در حالی است که فیلم پاره کردن و آتش زدن تصاویر امام خمینی(ره) توسط دانشجویان معترض، با استقبال و پوشش گسترده رسانه‌های انگلیسی، آمریکایی و سعودی از جمله "العربیه " همراه و بارها از این رسانه‌ها پخش شده است. 

با این حال، دبیر کل حزب اعتماد ملی ترجیح داد که به جای محکوم کردن اقدام طرفداران مهندس موسوی در پاره کردن عکس امام، سردادن شعار علیه نظام و ابراز برائت از سران رژیم صهیونیستی و غربی، تجمعات غیرقانونی گروه سبز را "اعتراضات واقعی و حقیقی مردم " نامیده و بگوید که برخی عامدانه به دنبال بد نام کردن این تجمعات و باز کردن راه برای جریانات افراطی هستند.
کروبی بدون اشاره به علت حمایت‌های دیروز نخست وزیر اسرائیل و سران کشورهای غربی از تجمعات حامیان اصلاحات، آنچه "برخی از مجموعه‌های خبری صدا و سیما " خواند را، به "تفرقه پراکنی و توهین مسلم و مبرز به بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران و خدمت گذاران سی ساله آن " متهم کرده است.
او که در اکثر اوقات یک تنه اقدام به موضع‌گیری و حضور در میان تجمع‌کنندگان خیابانی کرده است، خود و چندتن دیگر از همراهانش را پیرو و پاسدار خط امام(ره) می‌داند.
دبیرکل حزب اعتماد ملی حتی در جریان مناظرات انتخاباتی در پاسخ به این سوال که با چه مجوزی از شهرام جزایری، مفسد اقتصادی مشهور، 300 میلیون پول گرفته، گفت که "من از امام حکم دارم. "
نفر چهارم انتخابات ریاست جمهوری دهم که پس از اعلام نتایج انتخابات اخیر رای اکثریت مردم را قبول نکرد، چندی پیش هم، مدعی شد که مدیر مسئول روزنامه کیهان به فرمایش امام(ره) مبنی بر اینکه "میزان رای ملت است " چوب حراج زده است.
این در حالی است که کروبی در جریان آشوب‌های پس از انتخابات، با طرح ادعاهای مختلفی از جمله "تقلب " و "آزار جنسی زندانیان " بارها جمهوری اسلامی را متهم کرده و میزان اعتقاد خود را به جمله "میزان رای ملت است " نشان داده است.
علاوه بر کروبی، محمد خاتمی و مهندی موسوی هم، که تاکنون هیچ موضعی در برابر آتش زدن عکس امام خمینی(ره) و شعارهای ساختارشکنانه حامیان خود اتخاذ نکرده‌اند، خود را پایبند به آرمان‌های امام(ره) و انقلاب و نظام اسلامی می‌دانند.
خاتمی اخیرا پس از استناد به سخنان امام(ره)، از آنچه "ستم به جمهوری اسلامی " نامید، حرف زد و گفت که به این خاطر غصه می‌‌خورد و رنج می‌برد.

از گوشه و کنار

سبزها در دانشگاه تهران به 200 نفر هم نرسیدند 

احمدی نژاد در آذر 85 در دانشگاه امیر کبیر در برابر اعتراض برخی دانشجویان گفت: افتخار امثال بنده رسیدن به آن جایگاه و سوختن در راه تعالی این ملت است. همه شما را همچون فرزند خودم دوست دارم و خدا شاهد است که حاضر نیستم به جوانانی که احساسات پاک خودشان را با شور جوانی خود اینجا بروز دادند، حتی تذکر هم داده شود. 

در مقابل  رفتار خاتمی نشان داده می شود که در آذر 83 در دانشگاه تهران خطاب به دانشجویان معترض گفت: مگر چند نفر هستید که هو" می کنید کاری نکنید که بگویم از سالن بیرونتان کنند، آدم باشید، امروز در اردوگاه اصلاح طلبان صداهایی می شنویم که دشمنان این ملک و ملت دارند آن را بیان می کنند. 

تحریک مردم برای آشوب، گام بعدی طرفداران جنبش سبز  

اقلیت جنبش سبز دانشگاه تهران، پس از اینکه از همراه کردن دانشجویان با خود ناامید شدند و نتوانستند صحنه دانشگاه را به آشوب بکشانند، به سمت در های ورودی دانشگاه تهران حرکت کرده و با قرار گرفتن پشت درها و سر دادن شعار :ایرانی با غیرت حمایت حمایت" قصد تحریک مردم و همراه کردن آنان با خود را دارند.

درگذشت علی کردان به نقل از روزنامه کیهان

علی کردان به رحمت ایزدی پیوست
علی کردان شب گذشته دار فانی را وداع گفت.
به گزارش خبرنگار کیهان علی کردان که برای مقطعی در دولت نهم وزیر کشور بود غروب یکشنبه درگذشت. کردان به دلیل ابتلا به بیماری سرطان خون در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بستری بود. وی به مدت چند سال معاون سازمان صدا وسیما و پس از آن در دولت نهم قائم مقام وزیر نفت و وزیر کشور بود و همواره به لحاظ اجرایی به عنوان یک مدیر قدرتمند شناخته می شد.
کیهان و وبلاگ ایران سلام این ضایعه را به خانواده و بازماندگان آن مرحوم تسلیت می گوید.

درگذشت کردان

بیانیه هیأت دولت بمناسبت درگذشت کردان
هیأت دولت در بیانیه‌ خود به مناسبت درگذشت علی کردان وزیر اسبق کشور آورده است: مرحوم کردان چهره‌ای خدوم و ارزشمند بود که عمر خود را مصروف تلاش و خدمت به انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون کرد.

به گزارش فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، هیأت دولت در بیانیه‌ای با تسلیت درگذشت مرحوم مغفور علی کردان وزیر اسبق کشور تصریح کرده است: مرحوم کردان چهره‌ای خدوم و ارزشمند بود که عمر خود را مصروف تلاش و خدمت به انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون نمود و در تمام مسئولیت‌های خود از جمله دوران تصدی وزارت کشور در دولت نهم همواره منشأ اثر و زمینه‌ساز خدمات بی‌منت و صادقانه به مردم بود.

متن کامل بیانیه هیأت دولت به مناسبت درگذشت مرحوم علی کردان به شرح زیر است:

"انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت خادم خستگی ناپذیر عرصه‌های خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، مرحوم مغفور علی کردان مایه تالم و تاثر فراوان گردید.

مرحوم کردان چهره‌ای خدوم و ارزشمند بود که عمر خود را مصروف تلاش و خدمت به انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون نمود و در تمام مسئولیت های خود از جمله دوران تصدی وزارت کشور در دولت نهم همواره منشأ اثر و زمینه‌ساز خدمات بی‌منت و صادقانه به مردم بود.

آن مرحوم مغفور همواره در خدمت به مردم و ترویج مبانی انقلاب اسلامی ساعی بود و در هر عرصه ای که به خدمت خوانده شد؛ بی تکلف به ادای تکلیف پرداخت.

شجاعت، ایثار و فداکاری آن مرحوم ان‌شاءالله عاملی برای علو درجات ایشان در پیشگاه خداوند متعال خواهد بود.

هیأت دولت جمهوری اسلامی ایران فقدان وزیر اسبق کشور و همکار پرتلاش خود را به ملت شریف ایران، مقام معظم رهبری، همه خدمتگزاران و خانواده آن مرحوم مغفور تسلیت می‌گوید.