ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

به این دروغ بزرگ بپرداز/ امیدوارم سیمین گلشیفته نشود

آقای فرهادی! به اسرائیل این دروغ بزرگ بپرداز/ امیدوارم سیمین گلشیفته نشود

خبرگزاری فارس: اینک زمینه مهیا است بیا راجع ‌به فلسطین مطالعات خود را آغاز کن و از دروغی بزرگ به نام اسرائیل پرده بردار و جهانی را یکسره از این دروغ راست پنداشته شده آگاه کن. به راستی هنرمندی چون شما می‌تواند این دورغ بزرگ تاریخی را هویدا کند.

خبرگزاری فارس: آقای فرهادی! به اسرائیل این دروغ بزرگ بپرداز/ امیدوارم سیمین گلشیفته نشود

به گزارش خبرگزاری، یکی از کابران فارس در پی برگزیده شدن فیلم «جدایی نادر از سیمین» در جایزه «گلدن گلوب» متنی را خطاب به وی نوشته است:

آقای فرهادی سلام!

بگذار همین ابتدا صمیمانه به شما تبریک بگویم، باور بفرمائید ما یعنی خودمان شاید از سرناچاری مثل همه انسان‌های این کره خاکی ناچار باشیم گاهی ناراست باشیم که آن هم مذموم است دقیقا مثل همین سه اثر شما که از قضا هر سه را دیده‌ام؛ الحق تلخی دروغگویی را به جان می‌چشانی و بیننده مشمئز از دروغ و دروغگویی و کمی دلخور از شما سینما را ترک می‌کند.
باز هم تبریک می‌گویم و امید به توفیقات‌ روز‌افزونتان دارم. اما یقین دارم مردم حسودی نیستیم. همین اربعینی که گذشت و شما ایران نبودید یک صحنه سینمایی شبیه کارهای خود شما را از نزدیک شاهد بودم. در میان جمعیت عزادار در امام‌زاده‌ای در جنوب همین تهران - که شما علاقه‌مند به واکاوی آن هستید- خودرویی آتش گرفت پراید، همین خودروی کوچلوی اینک وطنی شده که از قضا گازسوز هم بود و لحظه به لحظه شعله‌هایش زبانه می‌کشید، احتمال انفجار انبوه جمعیت از یکسو و ماشین‌های پارک شده در خیابانی تقریبا بن‌بست منتهی به امام‌زاده هر لحظه وقوع فاجعه‌ای را نوید می‌داد. در این میان زنی آنچنان ناراحت و برافروخته بود و سعی می‌کرد به مردانی که تلاش در اطفاء آتش داشتند از دور و نزدیک کمک راهنمایی می‌کند و اشک ریزان دست به دعا بود که تقریبا همه جمعیت فکر می‌کردند ماشین متعلق به این ایرانی بانوی بی قرار است، اما پس از آنکه آتش نشانی رسید و معرکه پایان پذیرفت و آرامش حاکم شد یکی پرسید خانم ماشین شماست. گفت نه نمی‌دانم مال کدام مسلمان بود، مثل فیلم‌های شما در لحظه آخر و پس از تعلیق و کشش فراوان غافل‌گیرمان کرد. گفتم که بدانید مردمت حسود نیستند.
باری! جناب فرهادی بگذار تعارف را کنار بگذاریم. جایی گفته‌ای که تاریخ معاصر را خیلی دوست داری و محتمل است فیلمی تاریخی درباره ۵۰ سال اخیر بسازی؛ زهی توفیق که بسازی! اما اکنون شما هنرمندی در اندازه‌های جهانی و بین‌المللی هستی پس دیگر ساختن فیلم راجع به مضامین «جدایی نادر از سیمین» در اندازه شما نیست که البته این مضامین در تاریخ فرهنگ ما هم هشدار داده شده و مذموم پنداشته، حتی در مثل عموم هم «دم خروس و قسم حضرت عباس» را شنیده‌ایم.
بیایید این بار با تمام نبوغ و هنرتان دروغی که سرنوشت آدمی را در ۵۰ سال اخیر و در تمام جهان دست‌خوش آثار شوم خود کرده است، سوژه کار جدید و جهانی خویش قرار دهید والا این مصیبت‌های سه گانه و تلخ و گزنده که در جای خود دیده شده و قدردانی جهانی شده است دیگر جواب نمی‌دهد معلوم شد طبق گفته خودتان در پایان یکی از جایزه‌ها حرف مشترکی داشت که دیده شد و برگزیده.

پس اینک زمینه مهیا است بیا راجع ‌به فلسطین مطالعات خود را آغاز کن و از دروغی بزرگ به نام اسرائیل پرده بردار و جهانی را یکسره از این دروغ راست پنداشته شده آگاه کن. به راستی هنرمندی چون شما که تمرینات موفقیت آمیزی در نشان دادن بدی و شنائت و دروغ از خود بروز داده می‌تواند این دروغ بزرگ تاریخی را هویدا کند.
جناب آقای فرهادی اگر شما آماده باشید این بنده حاضر است آپارتمان کوچک خود را فروخته و به عنوان هدیه ناچیز نثار این پروژه بزرگ بکنم مطمئن باشید مشکل مالی نخواهید داشت و میلیون‌ها مسلمان و غیرمسلمان در سراسر جهان حمایت‌های خویش را از این پروژه اعلام خواهند کرد.

راستی نکته دیگر؛ البته قصد طعنه و تعریض ندارم اگر چه هر بار که فیلم‌های شما را دیده‌ام حس کرده‌ام گاهی به جامعه خود طعنه و تعریض می‌زنید اما دامن هنرمند مبرا است از طعنه و تعریض‌ها. هنرمند حتما نکته‌های فراتر از آنچه به یکباره دیده می‌شود مدنظر دارد اما نمی‌توانم این سؤال را در پایان نپرسم که به نظر شما سیمین که هیچگاه «در جدایی نادر از سیمین» به اراده خالقش (یعنی شما) در موقعیت دروغ قرار نمی‌گیرد و با فرض اینکه در پایان ماجرا رفته و به سرزمین آمالش رسیده در یک احتمال می‌تواند به سرنوشتی شبیه آنچه اکنون گلشیفته فراهانی دچارش شده مبتلا گردد و هر چه بیشتر می‌ماند و دست و پا می‌زند بیشتر غرق می‌شود.

اگر پیشنهادم را قبول نکردی و به اسرائیل این دروغ بزرگ ۵۰ سال گذشته نپرداختی لااقل سرنوشت سیمین را در آن سو به کمال انصاف برای ما روایت کن.!
امیدوارم سیمین گلشیفته نشود.

با آرزوی توفیق
عبدالرضا موحد

عماد افروغ: برای جلوگیری از سوء استفاده متوهمان، کاسبان و کرکسان

در پی برخی اظهار نظرات در خصوص سخنان عماد افروغ در برنامه تلویزیونی پارک ملت وی توضیحاتی در این رابطه ارائه داد:

امام خمینی:

همه باید نظر خودشان را بدهند و هیچ کدام هم برایشان حتی جایز نیست که یک چیزی را بفهمند و نگویند. باید وقتی می فهمند، اظهار کنند. این موافق هر که باشد، باشد، مخالف هرکه هم باشد، باشد. ( صحیفه امام،ج13،ص102)

بعد از حضور بنده در برنامه زنده پارک ملت و صحبتها و نقدهایی درون گفتمانی و در چهارچوب ارزشها و مبانی انقلاب اسلامی و اندیشه های امام راحل ( ره) و مقام معظم رهبری و قطع نظر از حمایت های دردمندان و دلسوزان، با موجی از تخریب ها و هتاکی ها و سطحی نگری ها و بعضاً قضاوت های عجولانه، از جمله قضاوت نایب رئیس مجلس جناب آقای دکتر صدر در پاسخ به تذکر یکی از وکیل الدوله ها روبرو شدم، فرصت را مغتنم می شمرم و با غسل شهادت، عین گفت و گوی حضوری خود در برنامه پارک ملت به منظور استفاده از تحلیل ها و نقدهای عالمانه و به منظور جلوگیری از سوء استفاده برخی از فتنه جویان، متحجران و سنگ اندیشان، متوهمان و دوستداران هیجانات کاذب و کاسبان و کرکسان فتنه، به ویژه در آستانه انتخابات را در اختیار رسانه ها قرار می دهم و البته پی گیر قرائت جوابیه خود از تریبون مجلس هم هستم.

در پایان هم باید بگویم که من هویتم را از امام خمینی (ره) و ولایت فقیه به دست آورده ام و به راحتی این هویت را از دست نمی دهم.

*متن کامل اظهار افروغ در برنامه پارک ملت:

ادامه مطلب ...

«هدیه 60» فتنه جدید(خبرویژه)

ابعاد جدیدی از برنامه مشترک سرویس های اطلاعاتی بیگانه و ائتلاف فتنه و ضد انقلاب محارب توسط یک منبع مهم مقاومت اسلامی لبنان افشا شد. 

یکی از دیپلماتهای فعال کشورمان که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: بر اساس اخباری که به دست یکی از گروههای اصلی مقاومت اسلامی در لبنان رسیده است، آمریکائیها با همکاری برخی از کشورهای وابسته و تعدادی از هم پیمانان خود و نیز با جلب همکاری اطلاعاتی – عملیاتی تعدادی از گروههای ضد انقلاب و بخشی از عوامل فتنه 88 ، درصدد اجرای سناریوی عملیاتی موسوم به «هدیه 60» هستند.
وی اضافه کرد: بر مبنای این سناریو ، دولت آمریکا با همکاری دولت های فرانسه، انگلستان ،‌رژیم اشغالگر قدس و یکی از کشورهای مرتجع حاشیه جنوبی خلیج فارس و با ماموریت محوله به ائتلاف فتنه و ضدانقلاب قصد دارد به زعم خود سناریوی تحریم «انتخاباتی - اقتصادی» ایران در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را محور فعالیت های ضد ایرانی خود قرار دهد.
ماموریت هایی از قبیل دمیدن در شیپور «مخاطرات تحریم اقتصادی آمریکا» و ترویج ضرورت «تحریم انتخابات مجلس» و القای نارضایتی و یاس مردم و بازآفرینی شگرد سوخته تقلب،‌از جمله مهمترین ماموریت های ائتلاف ضد انقلاب و فتنه گران می باشد.
 هم چنین ابلاغ شده است در ایام باقیمانده تا انتخابات مجلس ، گروه های مختلف اپوزیسیون ایرانی در خارج از کشور یک پیوند منسجم و سازمان یافته «اطلاعاتی – عملیاتی – رسانه ای» با همدیگر داشته باشند و در این زمینه ، بنگاه سخن پراکنی دولتی بی بی سی فارسی ، منسجم تر و قوی تر از مقطع فتنه 88 ، نقش هماهنگ کننده و پشتیبان را برای آنان ایفا نماید.

 هشدار موشکی ایران

روزنامه فایننشال تایمز در مقاله ای به قلم "منور خلیج" نوشت، ایران در رزمایشی که در آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار کرد ، یک موشک دوربرد را که هشداری به غرب بود آزمایش کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی این روزنامه انگلیسی، این رزمایش جدیدترین مبارزه طلبی تهران در برابر افزایش تحریم های غرب بر ایران است.ایهود باراک، وزیر جنگ ‌رژیم صهیونیستی نیز گفت: رزمایش ایران یک نمایش قدرت با هدف بازداشتن از ادامه دادن به تحریم های این کشور است.
به نوشته فایننشال تایمز این آزمایش موشکی پس از آن انجام شد که ایران اعلام کرد موفق به ساخت و آزمایش نخستین میله سوخت هسته ای خود شده است.موفقیتی که به اعتقاد بسیاری از ناظران غربی فراتر از توانایی های این کشور است.

آقای رئیس جمهور؛ پس کو دلاری که 900 تومان هم نمی‌ارزد؟

درحالی برخی کارشناسان از سالها پیش موافق افزایش نرخ دلار بودند که احمدی نژاد از سال 84 تاکنون همواره "در حرف" مخالف افزایش نرخ دلار بود ولی این روزها فراتر از حرف کارشناسان، دلار "در عمل" به 1800 تومان رسیده و هیچ واکنشی از دولت به چشم نمی خورد، پس کو آن دلاری که رئیس جمهور گفته 900 تومان هم نمی ارزد؟ 

سه ماه پیش در چنین روزی یعنی 13 مهرماه که دلار 1250 تومان بود، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در جمع مردم همدان به بحث بازار ارز و فعالیت‌های عده‌ای در این بازار اشاره کرده و گفته بود:‌ "در بازار ارز نیز این کار را (اخلال در بازار) می‌کنند. ما آن‌قدر ذخیره ارزی داریم که تمام نیازهای کشور، ‌تمام واردات کشور و مسافرت‌های کشور را به خوبی انجام دهیم، به خدا اگر این زشت‌کاری‌ها و خودخواهی‌ها نباشد قیمت ارز باید پایین بیاید. الان یک دلار آمریکا در اقتصاد ما به اندازه 900 تومان هم نمی‌ارزد. آن‌ها وارد می‌شوند و هرچه بانک مرکزی می‌ریزد می‌خرند و فضاسازی می‌کنند و می‌گویند قیمت ارز باید بالا برود چرا؟"
مخالفت احمدی نژاد رئیس جمهور با افزایش نرخ ارز به این روزها و امسال و سال گذشته مربوط نمی شود، بلکه وی از ابتدایی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، همواره یکی از مخالفان اصلی افزایش نرخ دلار بود و در مقابل برخی کارشناسانی که از افزایش نرخ دلار دم می زدند، می ایستاد و البته طی چند سالی هم موفق شد حرف خود را به کرسی بنشاند.اما حال نمی دانیم چه اتفاقی افتاده که دلار ثانیه ای افزایش پیدا می کند و طی همین مدت سه ماه هم که از اظهارات احمدی نژاد می گذرد، بیش از 500 تومان گران تر شده است، ولی در دولت و بانک مرکزی آب از آب تکان نمی خورد و هیچ واکنشی را شاهد نیستیم.

ادامه مطلب ...

فرم استخدامی بی بی سی فارسی

"بی بی سی خبرنگارانی می خواهد که دسترسی به اطلاعات پنهان داشته باشند!"؛ در نتیجه رفتیم و گشتیم تا اینکه توانستیم فرم استخدامی در بی بی سی فارسی را پیدا کنیم. این فرم برای اولین بار در بولتن نیوز منتشر می شود.

فرم استخدامی بی بی سی فارسی

1) نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، کدملی، آدرس منزل، تلفن ثابت و غیرثابت خودتان را بنویسید.

2) اگر دختر هستید قد، وزن، سایز دور کمر و ... را بنویسید!

3) شماره ی تماس دو معرف خودتان را بنویسید.

(توضیح ضروری: حدالامکان سعی کنید معرف های شما خانم، مجرد، با موهایی طلایی و چشم های آبی باشند!)

4) در بچگی چند بار گوشتان را به خاطر فضولی کردن کشیده اند؟!

)توضیح ضروری: اگر پاسخ صفر است بیخود بقیه ی فرم را پر نکنید و الکی وقت خودتان و خودمان را نگیرید! )

5) به چه رنگی علاقه دارید؟!

)توضیح ضروری: لطفاً بگویید سبز، وگرنه فرم شما خود به خود توسط رایانه کنار گذاشته می شود!)

6) از بین سه حیوان زیر به کدام حیوان علاقه ی بیشتری دارید؟!

الف. ببر ب. شیر ج. روباه پیر

(بدیهی است در صورت انتخاب گزینه ی "جیم" شما در اولویت استخدام قرار خواهید گرفت!)

7) نظر شما در مورد شایعه پراکنی چیست؟!

الف. بد است. ب. بد نیست. ج. اگر BBC این کار را انجام دهد خیلی هم خوب است.

(توضیح ضروری: انتخاب گزینه ی جیم یک عالمه امتیاز دارد!)

8) نظر شما در مورد آزادی بیان و انتشار اخبار چیست؟!

الف. خوب است.

ب. بد است.

ج. تا آن قسمتی که برای BBC بد نباشد، خوب است!

د. آن قسمت هایی اش که برای BBC خوب است، خوب است!!

هـ. گزینه ی جیم و دال صحیح است!

(توضیح ضروری: اگه گزینه ای غیر از "هـ " رو انتخاب کنی همین الان فرمت رو پاره می کنیم!)

9) اگر یک وقت دیدید در ساختمان تلویزیون BBCبرخی از همکاران شما با هم روابط 18+ دارند(!) چیکار می کنید؟!

الف. می رم توی فیسبوکم می نویسم، چون آزادی بیان خوب است.

ب. هیس! کسی نباید بفهمه! این جور موقع ها دانستن حق مردم نیست!

ج. بگم و نگم فرقی نمی کنه، همه که می دونن اونجا چه خبره!

د. من هم تایید می کنم

(توضیح ضروری: باید گزینه ب رو انتخاب کنی!)

10) چقدر به اطلاعات محرمانه و غیرآشکار کشور ایران دسترسی داری؟!

الف. هیچی

ب. کم

ج. زیاد

د. خیلی زیاد!

(اوهوی! کسی که گزینه ی الف رو انتخاب کردی؛ مگه آزار داشتی که فرم رو پر کردی و وقت ما رو گرفتی؟! نکنه فکر کردی واقعاً ما خبرنگار می خوایم استخدام کنیم؟! هان؟!)