ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

روانبخش توضیح داد: چرا زمان خاتمی کفن می پوشیدیم اما حالا نه؟

در این تردیدی نیست که مشایی پرکار است و تا 2 نیمه شب کار می کند. هر کاری به او محول شود خوب انجام می دهد اما مسائل فکری و عقیدتی وی که من همه را آدرس داده ام کاملا غلط است. این مسائل چه از سوی سروش مطرح شود چه مشایی تفاوتی ندارد.دبیر سیاسی نشریه پرتو سخن درباره حمایت خود و روحانیون هم فکرش از دولت گفت: وقتی می گویم احمدی نژاد را اصلح می دانیم معنای آن این نیست که همه کارها وی از گزینش مدیران و معاونان گرفته تا برخی تصمیمات و دیدگاه های وی کاملا مورد تایید است.روانبخش افزود: آقای احمدی نژاد درست عمل می کند اما در فروع که یک مصداق آن، گزینش مدیران و برخی مواضع است ممکن است اشتباه کند. من گزینش مشایی را یک اشتباه بزرگ می دانم.حجه الاسلام قاسم روانبخش، نگاه دو گانه بخش هایی از روحانیت به دولت ها را به دلیل گرایش سیاسی رد کرده و یادآور شد: در دولت آقای خاتمی زمان هایی  بود که همان طور که گفتید درس حوزه را به حالت اعتراض تعطیل شد اما دقت کنید وقتی جهت گیری دولت ، اصولی و اسلامی است برای یک خطای در آزمون یک وزارتخانه یا یک حرکت نادرست از معاون رییس جمهور یا وزیر یا حتی خود وی، کسی نمی آید کفن بپوشد.وی در پاسخ به این سوال که اثر گذاری مشایی به عنوان نفر دوم دولت در تصمیمات آن چگونه قابل توجیه است افزود : اولا که نفر دوم دولت نیست .ثانیا  کسی بگوید اشتباه ندارد خطا کرده است . گاهی چیزهایی درباره مشایی مطرح می شود که دیگر کسی اشکالات اصلی ما نسبت به او را باور نمی کند . من در مقاله ای که شما هم به آن اشاره داشتید خطاب به احمدی نژاد ریز این اشکالات را به شکل مبنایی مطرح کرده ام .
روانبخش تاکید کرد: در این تردیدی نیست که مشایی پرکار است و تا 2 نیمه شب کار می کند. هر کاری به او محول شود خوب انجام می دهد اما مسائل فکری و عقیدتی وی که من همه را آدرس داده ام کاملا غلط است. این مسائل چه از سوی سروش مطرح شود چه مشایی تفاوتی ندارد.این روحانی حامی دولت در خصوص اینکه در دولت های گذشته از حضور زنان در عرصه های مختلف دفاع می شود اما همان هایی که در آن مقطع از این مساله انتقاد می کردند پس از حضور در دولت نهم ، موضع متناقض گرفتند وبه دغدغه مراجع بی اعتنایی کردند اظهار داشت : آقای احمدی نژاد اعتقاد دارد اشکالی ندارد زنان هم در برخی مدیریت ها حضور داشته باشند . تا نهی شرعی از سوی ولی فقیه زمان وارد نشود او وظیفه خود را انجام می دهد . اما اینکه مراجع مخالفت کردند بله ، ولی بعد از اینکه برخی مراجع عظام مانند آقایان صافی و مکارم شیرازی وقتی موضع گرفتند و نظر آنها علنی شد گفته شد که مقام معظم رهبری به آقای رییس جمهورفرموده اند که شما به حرف مراجع توجه کنید آنها خیر خواه شما هستند . بعد از این نظر رهبری ، آقای احمدی ن‍ژاد ، گزینه های زن بعدی برای وزارت را پس گرفتند. در عین حال، معاون زن در دولت های گذشته هم بود . در آنجا هم کسی متاسفانه حساسیت نشان نمی داد .

تصاویر حیرت‌آور گوگل از بزرگترین گورستان هواپیما

به گزارش فارنت و به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف با انتشار تصاویر جدید و با کیفیت بالای ماهواره عکس‌برداری گوگل‌ارث گران‌ترین گورستان نظامی جهان که قیمت آن ۳۵ بیلیون دلار آمریکا برآورد شده است برای اولین بار رونمایی شد.

این محوطه حدودا ده هزار کیلومتر مربعی که با نام پایگاه هوایی “داویس‌مونتان” شناخته می‌شود خانه ابدی هزاران هواپیما و بالگرد و تجهیزات هوایی مستعمل و از رده خارج است که توسط ایالات متحده و متحدان این کشور از رده خارج شده‌اند.

این محوطه نظامی با قدمت ۶۰ سال که اندازه‌ای تقریبا برابر ۱۳۰۰ زمین فوتبال دارد در کویر تاسکون در ایالت آریزونا قرار دارد و محل گروه تعمیر و نگهداری و بازسازی تجهیزات هوایی شماره ۳۰۹ و تنها انبار هواپیماهای خارج از رده ایالات متحده است.

اکنون برای اولین بار عکس‌هایی حیرت‌آور و با کیفیت بالا از این محوطه که با نام گورستان ضایعات “Bonyard” شناخته می‌شود توسط برنامه گوگل‌ارث عرضه شده است.

از این پایگاه که در سال ۱۹۴۶ طراحی شده است به طور معمول برای استراحتگاه ابدی هزاران تجهیزات خارج از رده و مرکزی برای استفاده از قطعات مستعمل استفاده می‌شود.

در این پایگاه هواپیماهایی نظیر B-52، F14 Tomcats که در فیلم “Top Gun” استفاده شده بود و هواپیمای A-10 Thunderbolt دیده می‌شود.

برای دیدن تصویر باکیفیت و بزرگتر این گورستان نظامی بر روی عکس کلیک کنید و یا برای دیدن تصاویر این گورستان هواپیماهای نظامی به گوگل مپ بروید.

ناسا برای رفع عیب خوروهای تویوتا به کمک این شرکت می‌آید

به گزارش فارنت به نقل از روزنامه تایمز چاپ لندن آینده مالی بزرگترین خودروساز جهان احتمالا به دست زنان و مردانی افتاده است که انسان را به ماه پرتاب کرده‌اند و دولت آمریکا به ناسا ماموریت داده است تا علت ایراد فنی خودروهای تویوتا و از کنترل خارج شدن آنها را بیابد.

به گزارش تایمز افرادی که در پشت پرده برنامه‌های فضایی ایالات متحده قرار دارند به هیات تحقیقات علمی ملی ایالات متحده در تحقیقات ۳ میلیون دلاری آنان در خصوص پیدا کردن دلیل ایراد موسوم به چسبندگی پدال گاز کمک خواهند کرد.

این تصمیم مقامات دولتی ایالات متحده پس از آن صورت می‌گیرد که مدیران تویوتا اولین جلسه اعلام بحران خود را در نشست جدید کنترل کیفیت خود در ژاپن برگزار کرده‌اند.

این جلسه در میان برخی خبرها که از تصمیم تویوتا برای اقدامات تجدید ساختاری خبر می‌داد، تشکیل شد و در راستای یک از وعده‌هایی بود که مدیر ارشد تویوتا در اوج بحران فراخوانی از وسی این شرکت وعده آن را داده  بود.

آکیو تویودا مدیر ارشد تویوتا اعلام کرد که این شرکت سیستم جدیدی را برای پاسخگویی بسیار سریعتر به شکایت مشتریان برقرار خواهد کرد. شینیچی ساساکی معاون وی در امور کنترل کیفیت نیز می‌گوید: ما در خصوص مشتریان خود بسیار ناراحت هستیم ما این روزها کابوس بسیار بدی را می‌گذرانیم.

بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن و جهان چندی پیش دستور فراخوان بیش از ۸ میلیون دستگاه از محصولات خود را از سراسر جهان صادر کرد که بیش از ۶ میلیون آن در آمریکا بود . تویوتا دلیل این فراخوان را نقص در بخش کفپوش و پدال گاز محصولاتش اعلام کرده است.

بنا بر اعلام دولت ایالات متحده نتایج تحقیقات الکترونیکی ناسا در این خصوص نهایتا به کمک مطالعات سازمان ملی بزرگراههای ایالات متحده خواهد آمد که پیش از این تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کرده بود.

بنا بر اعلام ری لاهود وزیر حمل و نقل ایالات متحده متخصصان الکترونیک و سخت‌افزار و متخصصان نرم‌افزار و سخت‌افزار ناسا در این تحقیقات جامع و فراگیر شرکت خواهند کرد.

وی همچنین اعلام کرد که آکادمی ملی علوم آمریکا در تحقیقات جداگانه‌ای روش‌های کنترل ایرادهای فنی ناخواسته در صنایع اتومبیل‌سازی را مورد آزمایش قرار خواهند داد.

انتظار می‌رود این تحقیقات که با همراهی یک سازمان تعیین شده از سوی کنگره انجام خواهد شد ۱۵ ماه به طول بیانجامد و به دولت آمریکا کمک خواهد کرد که چگونه از ایمنی سیستم الکترونیکی خودروها اطمینان حاصل کنند.

در کنار حواشی به وجود آمده بر سر فراخوان گسترده تویوتا عذرخواهی تمام‌قد مدیر ارشد تویوتا از مشتریان موضوعی بود که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. 

ما کجاییم اینا کجا؟ماهم ماشینامونو باجسد جمع میکنیم؟