ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

فیلمی که گفته می شود صراط نیوز بدلیل پخش آن فیلترشده

فیلمی که گفته می شود صراط نیوز بدلیل پخش آن فیلترشده

جهت مشاهده فیلم به لینک زیر مراجعه کنید

نسبت جبهه پایداری و شعار علیه لاریجانی در قم + فیلم

بالاخره سایت خبری تحلیلی صراط با نظر کمیته فیلترینگ مسدود شد.






سایت خبری تحلیلی صراط با نظر کمیته فیلترینگ مسدود شد.

هنوز از علت این امر خبری منتشر نشده است. اما برخی از شنیده ها دلیل مسدود شدن این سایت را انتشار فیلمی درباره یک گروه سیاسی خاص می دانند.

شاید هم طبق رسالت صراط غیر مستقیم و طبق عادتش که قبلا هم دیده شده (تهدید به مرگ و...)این بار هم از طرف شخص رئیس خبرگزاری آقای ع عمدا بوده تا مظلومیت جبهه پایداری را نشان دهند

نامه زندانی حامی احمدی نژاد به وی/بند دو-الف زندان اوینحسین درخش

حسین درخشان وبلاگ نویس زندانی در نامه ای به رئیس جمهور با بیان اینکه در این سال‌ها با احمدی‌نژادی روبرو شده‌ایم که تغییر کرده است از وی خواست تا یکی از این شب‌ها که از قیل و قال‌ها و نبردها خسته شده است، بنشیند و دو ساعت در آرامش کنار همسرش، فیلم "پدرخوانده" ساخته فرانسیس فورد کاپولا را که یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما است را ببیند.

به گزارش مهر، متن نامه حسین درخشان وبلاگ نویس زندانی که در اختیار خبرنگار مهر قرار گرفته به این شرح است:
بسم‌ الله‌ الرحمن الرحیم
 
هر که خواهان عزت است بداند که عزت، همگى از آن خداست. سخن خوش و پاک به سوى او بالا مى‌رود و کردار نیک است که آن را بالا مى‌برد. و براى آنان که از روى مکر به تبهکارى مى‌پردازند عذابى است سخت و مکرشان نیز از میان برود. (فاطر/۱۰)
 
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران،

جناب آقای دکتر احمدی نژاد،

سلام بر شما. این روزها نامه نوشتن از داخل زندان به مقامات نظام رایج شده است. با خودم گفتم مگر من چه چیزی از دیگران کم دارم؟ اگر بعضی‌ها به خود حق می‌دهند از بالا تا پایین نظامی را –که هر چه هست- خود در ساختنش سهم داشته‌اند به شلاق نقد بکشند، چه اشکالی دارد یک نفر هم چندخطی را از سر خیرخواهی به رییس جمهوری که پیشتر بارها از عملکرد و  شعارهایش دفاع کرده -و چوبش را هم خورده‌ است، از توی زندان، بنویسد.


آقای رییس جمهور

من از معدود کسانی هستم که پس از بریدن از جریان دوم خرداد -بخاطر دیدن همدلی و همراهی‌شان با استعمارگران پس از انتخاب شدن شما- با بازکشف اهمیت و حقانیت انقلاب اسلامی در اثر سالها زندگی و سفر در اروپا و آمریکای شمالی و خاورمیانه و همین‌طور آغاز مطالعه‌ ادبیات نقد مدرنیته و ضداستعماری، به جمع طرفداران شما پیوستم. حتی در دوره‌ای، تحت تاثیر تبلیغات دروغین رفورمیستهای مدعی اخلاق و همفکران استعمارگرشان در لندن و نیویورک و پاریس و تل‌آویو، از شما متنفر بودم. ولی پس از مدتی، با خواندن و شنیدن بی‌واسطه‌ی حرفهایتان نظرم آرام آرام عوض شد. همان‌طور که نظرهای سطحی و ژورنالیستی سابقم درباره‌ی خیلی چیزها عوض شد –از کارکرد و اهمیت ولایت فقیه بگیرید تا حقانیت و مظلومیت ایران درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌ای. این تغییرات هم نه یک شبه بود و نه –مثل خیلی‌ها که بعد از یک مصاحبه‌ی قلابی آزاد شدند- در اوین اتفاق افتاد. برعکس، روند تدریجی همدل و همراه شدن من با انقلاب اسلامی از قاهره و اردن و پاریس و لندن و برلین شروع شد. و آن‌چنان در این دفاع از حق پیش رفتم که دوستان سابقم را به کل از دست دادم و زمانی که بازداشت شدم، به شهادت اسناد وزارت خارجه در ویکی‌لیکس، کمتر صدایی از جایی به دفاع برخواست .

شما برای من فردی خودساخته و بزرگ‌شده در میان مردم کوچه و بازار، دست‌پاک، شجاع، مومن، صریح و مطیع رهبر بودید که گفتمان انقلاب اسلامی را زنده کردید و برای همین هم به سرعت تبدیل به منفورترین دولت‌مرد روی زمین از دید استعمارگران و همفکرانشان، و محبوب‌ترین در میان ضعیف‌نگاه‌داشته‌شدگان عالم، شدید. در این راه آن اندازه پیش رفتید که در عمل به سپر بلا و خط‌شکن رهبری بدل شدید و ایشان هم قاطعانه‌ترین و بی‌سابقه‌ترین حمایت‌ها را از شما کردند.

صراحت و بی‌باکی شما در آن چهارسال اول چنان بود که رقبایتان گاهی یادشان می‌رفت که دشمن‌های اصلی کجایند و عامدانه یا غافلانه، براساس منافع شخصی یا تصوری از منافع ملی، به شما بیشتر تیر می‌انداختند تا به دشمنان استعمارگر.
اما در چهارسال دوم خیلی زود همه چیز شروع کرد به عوض شدن . شما کم‌کم نه تنها سپری را که پیش روی رهبری گرفته بودید کنار بردید و پیش روی بعضی دوستان و یاران خود گرفتید. رهبر را بی‌سپر رها کردید و حتی هرازگاهی خودتان هم تیری به سمت ایشان، به عمد یا سهو، روانه کردید.

نمی‌خواهم شما را تحلیل روانشناسانه کنم یا در جایگاه خداوند بنشینم و درون قلب و نیت‌هایش شما را بکاوم. ولی گمان می‌کنم، به قول نیچه، آنقدر در آن سالهای اول به ورطه‌های تاریک نگریستید که تاریکی هم به شما خیره شد؛ آن‌قدر با هیولاها به شیوه‌ی خودشان جنگیدید که ....

حالا من و امثال من در این سال‌ها با احمدی‌نژادی روبرو شده‌ایم که از «شیفتگی خدمت» (بقول شهید بهشتی بزرگ) به «تشنگی قدرت» رسیده است .

گاهی با خود می‌گویم شاید منم که اشتباه می‌کنم و تحت تاثیر رسانه‌های رقیب یا دشمن قرار گرفته‌ام و شما هنوز همان احمدی‌نژاد سابق شیفته‌ خدمتید. ولی وقتی می‌بینم چطور روز به روز برای ماندن در قدرت و کنترل دولت آینده به این در و آن در می‌زنید، به حسن نیت‌تان شک می‌کنم. اگر خدمت به مردم و پیشرفت کشور برایتان این همه مهم است (که می‌دانم بوده و هست) چه اصراری دارید که حتما این خدمت و پیشرفت تنها به دست شما و یاران انجام شود؟ آیا فکر نمی‌کنید ممکن است، همان‌طور که در سال ۱۳۸۴ احمدی‌نژاد گمنامی پیدا شد و به کسانی که مثل امروز او فکر می‌کردند خادم‌تر و فهیم‌تر و شجاع‌تر و کارآمدتر از آنان وجود ندارد، ثابت کرد که اشتباه می‌کردند، کسی در سال ۱۳۹۲ هم پیدا شود که از شما –یا دست‌کم به اندازه‌ی شما- به پیشرفت این کشور کمک کند؟ آیا نمی‌بینید که عملا دارید راه کسانی را می‌روید که دنبال مادام‌العمر کردن ریاست حمهوری بودند، چون یقین داشتند که از آنها کسی بهتر نیست؟

از من و امثال من بهتر می‌دانید که اگر همه‌ عالم علیه شما باشند، عزتی را که خدا به شما بدهد هیچ قدرتی نمی‌تواند پس بگیرد و اگر همه‌ی دنیا هم بخواهد کسی را بدون خواست او ذلیل کند، نخواهد توانست. اگر به این ایمان دارید –که حداقل در سال ۱۳۸۴ اثبات کردید که دارید- بخاطر خدا این جنگ‌ها رها کنید. بگذارید هرکس ادعای نوکری بهتری دارد بیاید و اگر توانست دل مردم را به دست آورد، صندلی ریاست را با لبخند و صلح به او بدهید.
گفته‌اید که مدتی است بسیاری از روزنامه‌ها را نمی‌خوانید. ولی امیدوارم لااقل حواستان به رسانه‌های استعمارگران باشد که چه لذتی می‌برند از اینکه می‌بینند، در اثر این رقابت‌ها و جنگ‌های جناحی و سیاسی، اصل انقلابی که این همه خون و اشک و عرق به پایش ریخته دارد بی‌آبرو می‌شود.

یادتان هست داستان مادری را که در زمان خلافت حضرت علی (علیه‌السلام) مجبور شد از روی عشق، پاره‌ تنش را به نامادر بسپارد تا حداقل فرزندش زنده بماند؟ شاید کار به انجا رسیده است که شما هم اگر واقعا عاشق این انقلاب بی‌همتا (به‌قول میشل فوکو) و این مردم صبور و مظلومید، باید کم‌کم کوتاه بیایید و آن را به کسانی که به گمانتان نامادرند بسپارید؛ چه بسا که در آینده نفر بعدی–مثل شما در مقایسه با نفر پیشین- حتی مادرتر از شما از آب دربیاید. کسی چه می‌داند؟

می دانم در این ماه‌های آخر خدمت حتی نوه‌های شیرین‌تان را کمتر از آب‌دارچی‌های نهاد ریاست جمهوری می‌بینید. ولی دلم می‌خواهم خواهش کنم، به عنوان کسی که خیلی بخاطر دفاع‌های سابقش از شما و عملکرد شما فحش خورده است، یکی از این شب‌ها که از قیل و قال‌ها و نبردها خسته شدید، بنشینید و دو ساعت در آرامش کنار خانم‌تان، یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما را با دقت نگاه کنید: «پدرخوانده»‌ی فرانسیس فورد کاپولا.

خوب ببینید که مایکل، پسر جوان و معصوم و سالم و فراری از فساد خانواده‌ی کورلئونه، چگونه ظرف چند سال، بدون اینکه حواسش باشد، تبدیل به چیزی می‌شود که از آن می‌گریخت. شک ندارم که صحنه‌ آخرش را هرگز فراموش نخواهید کرد که، درست در همان اتاق پدر در اول فیلم، کسانی سراغش می‌آیند و او را به لقب پدرش «دون کورلئونه‌« صدا می‌کنند و در را بر روی زن و بچه‌هایشان می‌بندند تا مشغول «کار» شوند.

خیلی‌ها این روزها در قنوت‌هایشان برای عاقبت بخیری شما دعا می‌کنند --و شاید بیشتر از همه خود حضرت آقای خامنه‌ای. خیلی‌ها ته دلشان هنوز شما را دوست دارند، حتی اگر به زبان نیاورند. این را بدانید.
هنوز وقت هست. هنوز امید هست. هنوز فیلم به آخر نرسیده است.
 
با احترام و آرزوهای نیک،
حسین درخشان
تهران، بند دو-الف زندان اوین
۸ اسفند ۱۳۹۱

یکبار دیگه صراط نیوز گند زد


وی افزود: این حرکت هم از آن دسته از تندروی‌هایی است که در جامعه ما اتفاق می‌افتد. این حرکت کار خوبی نبود و شاید بازی سیاست باعث شده است در ایران از سوی رئیس جمهور عزای عمومی اعلام شود.
به گزارش صراط،یک استاد حوزه اعتقاد دارد که اعلام شدن عزای عمومی برای چاوز در کشور یک حرکت اشتباه بوده است.

حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی  با درست ندانستن ادعای رئیس جمهور در مورد رجعت چاوز همراه با حضرت مسیح و امام عصر گفت: اینگونه صحبت کردن  نه وجه شرعی داد و نه وجه قانونی.

 این استاد حوزه افزود: این سخنان نظر شخصی رئیس جمهور است و بهتر بود می‌گفتند که چاوز در مسیر  حضرت عیسی گام بر می‌داشت و در راه این پیامبر الهی زندگی کرده است.

 حجت‌الاسلام طباطبایی با  اشتباه خواندن اعلام کردن عزای عمومی برای یک فرد خارجی در کشور تصریح کرد: درست است که چاوز دوست و همراه ایران بوده است و در راه مقابله با استکبار قدم برداشته است، ولی اعلام کردن عزای عمومی برای ایشان یک حرکت اشتباه بود.

وی افزود: این حرکت هم از آن دسته از تندروی‌هایی است که در جامعه ما اتفاق می‌افتد. این حرکت کار خوبی نبود و شاید بازی سیاست باعث شده است در ایران از سوی رئیس جمهور عزای عمومی اعلام شود

تو این خبر صحبت از یک روحانی حوزه نشین چطور این روحانی تبدیل به عالم نه ببخشید علما شد؟!

نمایندگان مردم حتماً لطفاً در مجلس نخوابید !+ عکس


مجلس این هفته طرحی را بررسی می‌کند که در صورت تصویب شدن، حضور خبرنگاران و عکاسان در جلسات علنی با محدودیت مواجه می‌شود. البته این طرح تازگی ندارد؛ خرداد ماه سال ۹۰ مهدی کوچک‌زاده طرحی دو فوریتی برای محدود کردن حضور عکاسان در مجلس ارائه کرد و در دفاع از دو فوریت طرح خود گفت: «عکاسی که از لحظه‌های نامناسب در مجلس عکس می‌گیرد به دنبال وهن نماینده و مجلس است و هرگز به دنبال اطلاع‌رسانی نیست.» هر چند نمایندگان به فوریت این طرح در آن زمان رای ندادند و به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار گرفت. حالا این طرح در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس تحت عنوان الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس تصویب شده است.

 بر اساس این تبصره، تصویربرداری اعم از فیلم و عکس از جلسات مجلس فقط در یک ساعت شروع جلسات علنی مجاز است و در موارد خاص با تشخیص رئیس جلسه این مدت افزایش می‌یابد. برخی از موافقان این طرح، به جلسات هیأت دولت اشاره می‌کنند که در آن عکاسان و خبرنگاران اجازه حضور ندارند؛ علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این استدلال گفته است: در صحن علنی مجلس شورای اسلامی جمعیتی بالغ بر ۲۹۰ نماینده و چند صد نفر مهمان، عکاس و خبرنگار حضور دارند و نمی‌توان آن را با جلسات هیات دولت و قوه قضاییه مقایسه کرد. مطهری محدود کردن حضور خبرنگاران را مغایر با قانون اساسی می‌داند. جالب است که عده‌ای از نمایندگان به صراحت اعلام می‌‌کنند ممکن است نماینده‌ای خسته باشد و کمی در مجلس بخوابد، رسانه‌ها نباید این وضعیت را منعکس کنند. ایجاد محدودیت برای حضور خبرنگاران در صحن علنی مجلس شائبه‌هایی را ایجاد می‌کند که تصویب چنین قوانینی، پیش‌درآمدی برای اِعمال محدودیت‌های بیشتر در کار اطلاع‌رسانی خبرنگاران باشد.

مقایسه جلسات مجلس با هیأت دولت

عزت‌ا… یوسفیان ملا، رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با تایید این خبر به خبرنگار قانون گفت: ‌ در کمیسیون طرحی تصویب شد که به موجب آن، عکاسان خبری تنها می‌توانند در یک ساعت ابتدایی جلسه علنی مجلس عکاسی کنند. وی افزود‌: ‌البته در روزهای خاص مانند استیضاح یا جلسات مهم، به تشخیص رئیس جلسه عکاسان می‌توانند تا پایان جلسه در صحن حضور داشته باشند و عکس‌های خود را تهیه کنند. نماینده مردم آمل با انتقاد از برخی عکس‌های منتشر شده از نمایندگان در حالت‌های نامناسب خاطر نشان کرد: ‌ مگر دولت به عکاسان و خبرنگاران اجازه حضور در جلسات کابینه را می‌دهد؟ در ادارات دیگر نیز امکان حضور خبرنگاران و عکاسان به صورت تمام وقت وجود ندارد. یوسفیان ملا با بیان اینکه در پارلمان هیچ یک از کشور‌ها، خبرنگاران و عکاسان به صورت تمام وقت حاضر نیستند، تاکید کرد: البته تصویربرداران صداوسیما و همچنین عکاسان و تصویربرداران مجلس، از این قانون مستثنا هستند. رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی خبرنگاران را مشمول این قانون ندانست و اظهار کرد: بر اساس این قانون، فقط برای حضور عکاسان محدودیت ایجاد می‌شود، ضمن آنکه پیشنهاد‌دهنده این طرح حضور ۱۰ دقیقه‌ای را برای عکاسان در نظر گرفته بود.
 

برخی خبرنگاران در مجلس به دنبال مچ‌گیری هستند
 

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره این طرح گفت: نمونه‌هایی شاهد بودیم که برخی عکاسان و خبرنگاران در مجلس به دنبال مچ‌گیری بودند تا مدرکی علیه نماینده‌ای به دست بیاورند. مرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار قانون، اظهار کرد: گاهی دیده شده که خبرنگاران در مجلس خوب عمل نکرده‌اند به هرحال برای یک نماینده که از ساعت ۸ صبح در پارلمان حضور می‌یابد، طبیعی است که در فضای مجلس با کسی مذاکره کند، بخندد، با تلفن صحبت کند یا به صندلی تکیه کند اما بعضی از خبرنگاران و عکاسان مثل مگس روی زخم می‌نشینند و برای کسانی که می‌خواهند علیه آن نماینده اقدام کنند مدرکی به دست می‌آورند. وی اضافه کرد: البته خبرنگاران متعهد با وقار و متدینی هم در مجلس هستند که آبروی افراد برایشان مهم است، اما این موضوع هم پیش آمده که کسانی به دنبال آبروریزی از نماینده بوده‌اند و گاهی عکس‌هایی از مجلس به چاپ رسیده که در شأن مجلس نبوده است. نماینده مردم قزوین در مجلس اضافه کرد: باید این طرح به دقت مورد بررسی قرار گیرد و اظهارات موافقان و مخالفان شنیده شود تا بتوانیم با دید بازتری این قانون را مصوب کنیم.
 

محدود کردن خبرنگاران وجهه خوبی ندارد
 

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی در گفت‌وگو با «قانون» گفت: ‌ فکر نمی‌کنم طرح محدود کردن حضور خبرنگاران در مجلس، طرح موفقی باشد. وی افزود: با توجه به علنی بودن جلسات مجلس، حضور خبرنگاران و عکاسان بدون ایراد است و محدود کردن آن‌ها وجهه خوبی ندارد. نماینده مردم فریدونشهر استدلال طراحان این طرح مبنی بر مقایسه مجلس و دولت را نادرست خواند و خاطر نشان کرد: طبق قانون جلسات مجلس علنی است اما جلسات دولت این‌گونه نیست. اسفنانی با بیان اینکه با استناد به حضور نداشتن عکاسان و خبرنگاران در جلسات هیأت دولت نمی‌توان حضور آن‌ها در مجلس را محدود کرد، اظهار کرد: مجلس، محل قانونگذاری است و مردم باید از این فرآیند آگاه شوند اما دولت می‌تواند جلسات مخفی داشته باشد. سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی با اشاره به برخی انتقادات در مورد انتشار عکس‌های نامناسب از نمایندگان، تاکید کرد: باید فرهنگ عکاسی و خبرنگاری را ارتقا داد تا برخی عکس‌ها را که ضرورتی ندارد، در رسانه‌ها منتشر نکنند نه آنکه به دلیل انتشار برخی عکس‌ها محدودیت برای خبرنگاران ایجاد کنیم. وی در مورد انتشار عکس‌هایی از درگیری‌های فیزیکی در صحن علنی مجلس، متذکر شد: ‌ اداره مجلس باید به گونه‌ای باشد که حکیمانه بودن مذاکرات حفظ شود چرا که هیچ‌کس جدال و درگیری یک نماینده را تایید نمی‌کند اما بهتر است خبرنگاران هم برخی موارد را رعایت کنند چرا که انعکاس همه واقعیت‌ها شاید نتیجه‌ای نداشته باشد.
 

مگر مجلس محل خواب است؟
 

نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه از آن دست نمایندگان پر تلاش همه جلسات مجلس است که در گفت‌وگو با «قانون» مخالفت جدی خود با محدود کردن حضور خبرنگاران را اعلام کرد و گفت: ‌ مجلس، خانه ملت و متعلق به تمام مردم است و همه باید امکان حضور در جلسات علنی را داشته باشند. وی افزود: خبرنگاران و عکاسان این حلقه واسط برای کسانی هستند که نمی‌توانند در جلسات حضور داشته باشند و از اتفاقات درون مجلس آگاه شوند مگر آنکه جلسات به تشخیص هیأت رئیسه غیر علنی باشد. عضو کمیسیون صنایع و معادن در مورد انتشار برخی از عکس‌های منتشر شده از او در حالات مختلف اظهار داشت: گاهی من در حالت فریاد زدن در قاب تصویر عکاسان جای گرفتم؛ بگذار مردم شهرستان‌ها و حوزه انتخابیه بدانند که من برای دفاع از حقوق ملت فریاد خواهم زد. نماینده مردم با اشاره به اظهارات برخی از نمایندگان و انتقاد به انتشار عکس‌هایی از آن‌ها در حالت خواب، متذکر شد: ‌ مگر مجلس محل خواب است؟ اگر کسی مشکلی دارد یا خسته است، بهتر است مرخصی بگیرد و مجلس را ترک کند؛ مجلس محل نشاط و تحرک و تلاش است. قاضی‌پور همچنین به برخی درگیری‌های فیزیکی بین نمایندگان یا درگیری با برخی مسئولان اجرایی اشاره داشت و گفت: ‌ مجلس محل درگیری فیزیکی نیست بلکه محلی برای بحث و مذاکره است و اگر کسی درگیر می‌شود باید انتظار داشته باشد که عکس‌های او در رسانه‌ها منتشر شود. وی در پایان تاکید کرد که در صحن علنی به طور جدی با تصویب چنین طرحی برای محدود کردن حضور عکاسان و خبرنگاران مخالفت می‌کنم.

به سخره گرفتن شخص اول مملکت توسط خبرگزاری صراط


پرونده ویژه صراط پیرامون شعار «زنده باد بهــار!»
اکثریت بر این باورند که با توجه به نظریه پایان ناپذیری دولت از سوی شخص رئیس جمهور، ایشان تمامی فصول دوران سکانداریشان در دولت های نهم و دهم را به مثابه "نوبهار خدمتگزاری" می داند که زنگارهای بوجود آمده در ادوار «برگ ریزان سازندگی» و «خزان اصلاحات» را از چهره کشور زدوده است و به همین جهت بر استمرار این روند تأکید ویژه دارد!
«جریده صراط» - تنها کمتر از پنج ماه دیگر فرصت باقیست تا از فیض وجود خدمتگزارترین، مهرورزترین و پاکترین دولت تاریخ، نهایت حظ و بهره کافی و وافی را ببریم!

مع الأسف این شتری است که در کنار درب هر دولتی خواهد خسبید، همانطور که همین اُشتر در مجاورت دولت های سازندگی و اصلاحات نیز جلوس نمود!

در این میان اما گویی دل کندن از دولت خدمتگزار و وداع با مهرورزان اندکی سخت تر از سایر دولت های مسبوق و رحلت یافته به نظر می رسد!
سخت تر از آن جهت که این دولت با آنکه پایه گذار و مبدع بسیاری از ابتکارات بوده و «اولین»های زیادی را بنیان نهاده، اکنون باید غزل خداحافظی را زمزمه کند!

سفرهای استانی؛ خصوصی سازی؛ سهام عدالت؛ صندوق توسعه ملی؛ سهمیه بندی بنزین؛ هدفمندسازی یارانه ها؛ دورکاری و طرح انتقال کارمندان از تهران؛ هر نوزاد، سالانه یک میلیون تومان؛ هر ایرانی، یک باغ ویلا؛ مهر ماندگار؛ مسکن مهر؛ هاله نور؛ قطعنامه دان؛ کاغذ پاره؛ دولت بی پایان؛ بگم بگم؛ مکتب ایرانی؛ انسان کامل؛ بیداری انسانی؛ عَدالت و...، از جمله کلید واژه ها و عباراتی است که عموماً برای اولین بار در تاریخ، از زبان یکی از رؤسای جمهور اسلامی ایران شنیده می شد!


رجوع شود به لینک بالا

رجوع شود به ادامه مطلب

ادامه مطلب ...