ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

جوان همراه همیشگی علی آبادی کیست؟

آینده:در روزهای اخیر، مانور سنگین رسانه ای بر روی دستاورد محمد علی آبادی سرپرست وزارت نفت در اجلاس 159 اوپک به عنوان رئیس دوره ای این سازمان پیرامون جلوگیری از افزایش تولید نفت خام کشورهای عضو اوپک داده شده تا این پرسش مطرح شود که علی آبادی با اتکاء به چه مهره هایی در این اجلاس حضور پیدا کرد و این فتح الفتوح را رقم زد!

محمد علی آبادی در شرایطی حکم سرپرستی وزارت نفت را از محمود احمدی نژاد گرفت و به فاصله چند روز راهی اجلاس اوپک شد که به نظر می رسد، علی آبادی به عنوان نماینده ایران و رئیس دوره ای اوپک نتواند آن گونه که انتظار می رود در این اجلاس حاضر شود و علت این امر نیز عدم امکان تسلط وزیر یا سرپرست وزارتخانه به جزئیات برگزاری نشستی در این سطح بود که ایران باید اداره کننده اش بود.

در عین حال محمد علی آبادی توانست به هر شکل ممکن این اجلاس را پشت سر بگذارد و اتفاقاً نشست اوپک را با همکاری هیات همراهش به گونه ای اداره کند که تلاش برخی کشورهای عربی با محوریت عربستان و کویت برای افزایش یک و نیم میلیون بشکه ای تولید نفت روزانه سبد اوپک به جایی نرسد و تولید فعلی اوپک تثبیت شده و در نهایت امکان کاهش قیمت نفت با افزایش تولید فراهم نشود.

البته قطعاً این اتفاق تنها محصول عملکرد ایران نبود، چرا که علی القاعده کشورهای تولید و صادرکننده نفت علاقه ای ندارند با تولید بیشتر، ارزش محصولات نفتی شان و به طور خاص نفت خام شان را در بازار جهانی کاهش دهند و موافقتشان با افزایش تولید نفت تقریباً غیرعقلانی بوده و دیدگاه افزایش تولید عربستان و کویت نیز در راستای تامین منافع آمریکا بود که با افزایش شدید قیمت نفت، فشار فراوانی به صنایعش وارد شده است.

در این میان اگرچه برخی از اعضاء هیات همراه علی آبادی در این اجلاس که بار اصلی را بردوش داشتند و از بدنه وزارت نفت بودند، قابل دفاع بوده و نتایج مثبتی نیز داشتند اما حضور یک چهره نشان داد علی آبادی همچنان به همراه بردن مشاوران دائمش در سفرهای خارجی علاقه دارد و مهم نیست این سفر در سطوح عالی ورزشی باشد یا در سطوح عالی نفتی تعریف شده باشد.

شاید برخی به خاطر داشته باشند که در جریان بازیهای آسیایی گوانگ ژو، از اعزام گروهی از چهره های با هزینه بیت المال به بازیهای آسیایی انتقاد شد، چرا که اصلاً اعزام این چهره ها و حضورشان در VIP لزومی نداشت که با دلخوری برخی از چهره ها همراه شد. اما انگار این مشی جناب مهندس در بازیهای آسیایی خاتمه نیافت و سرپرست وزارت نفت و رئیس کمیته ملی المپیک به این رفتارها عادت دارد.

 جوان همراه همیشگی علی آبادی کیست؟+عکس

 

مشاورجوان غیرنفتی و غیرورزشی علی آبادی بالا دربازیهای آسیایی وپایین در اجلاس اوپک!

 جوان همراه همیشگی علی آبادی کیست؟+عکس

 

بر همین اساس بود که هادی منصوری، مشاور علی آبادی در کمیته ملی المپیک که قطعاً ذره ای تخصص در حوزه نفت همچون ورزش نداشت، این بار در معیت سرپرست وزارت نفت ایران راهی اجلاس اوپک شد و متاسفانه در گفت و گوی علی آبادی با رسانه ها که علاوه بر رسانه ملی، بسیاری از رسانه های دنیا به نقلش پرداخته اند، تصویری درج شده که این جوان در پشت علی آبادی قرار دارد؛ جایی که معمولاً معاونین یا مدیران زیرمجموعه و یا در نهایت محافظان مقامات قرار دارند!

به هر حال به نظر می رسد در شرایطی که اظهارنظرهای امیدوارکننده ای از مجلس پیرامون اخذ رای اعتماد علی آبادی از مجلس در صورت معرفی شنیده نمی شود، ضروری باشد علی آبادی این بار دیگر با تکیه بر نیروهای بومی نفت که برخی از آنها در دوره وزرای پیشین قلع و قمع شده اند، به اداره این مجموعه بپردازد و همچون سازمان تربیت بدنی، به هیچ عنوان مدیرانی از خارج از بدنه وزارت نفت نیاورد که در این صورت، همین میزان اندک امکان اخذ رای اعتمادش از مجلس نیز از دست خواهد رفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد