ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

این تناقض چه معنایی دارد؟


حسن روحانی امروز در حالی از اینکه "ما نیازی نداریم که برای راه آینده بانوان خود از غرب الگو بگیریم" سخن به میان آورد که همسر او دیشب در ضیافتی با قالب و شکل و شمایل غربی حضور یافته است.

حسن روحانی امروز در حالی از اینکه "ما نیازی نداریم که برای راه آینده بانوان خود از غرب الگو بگیریم" سخن به میان آورد که اندکی بعد منابع خبری گزارش دادند همسر او دیشب در ضیافتی با قالب و شکل و شمایل غربی حضور یافته است.
جشن مذکور در تالار حافظیه کاخ سعدآباد با حضور زنان دولتمردان و مسئولان زن دولتی و تعدادی از فعالان امور زنان، بازیگران، کارگردانان و نویسندگان زن برگزار شده است.

بر اساس گزارش منابع خبری، امکان حضور زنان عادی در این مراسم وجود نداشت و با ورود هر میهمان، تشریفات او را تا محل تحویل لوازم شخصی، لباس‌ها، تلفن همراه و دوربین عکاسی همراهی می‌کرد و جای هر فردی از پیش مشخص شده بود.

تشریفات در نظر گرفته شده برای حضور مهمانان در این مراسم به گونه‌ای بود که شباهت فراوانی به جشن های شاهانه پیش از انقلاب مانند جشن دو هزار و پانصد ساله و نیز بسیاری از جشن هایی که در همان محل – کاخ سعدآباد – برگزار شده بود، داشت.

به علاوه بی حجاب شدن میهمانان مراسم به همراه رقص لزگی 6 دختر، کنسرت موسیقی زنان و برگزاری شوی لباس زنان شکل و شمایل غربی مراسم را تکمیل کرد.

این در حالی است که روحانی امروز تاکید کرده که "ما نیازی نداریم که برای راه آینده بانوان خود از غرب الگو بگیریم" و با تکیه چندباره بر حقوقدان بودن خود گفته است که من به وصف یک حقوقدان و رئیس دستگاه اجرایی اعتراف می‌کنم که هنوز کاستی‌های فراوانی درباره حقوق زنان و مسائل جنسیتی در کشور وجود دارد.

گفتنی است شعارهای زن مدارانه روحانی بخش مهمی از تبلیغات انتخاباتی اش را شامل می شد به گونه ای که بسیاری از میتینگ های انتخاباتی او با حضور دخترانی با حجاب های نامتعارف همراه بود.


روحانی در صحبت های امروز خود با اشاره به وعده دولت در زمینه ایجاد فرصت‌های بیشتر برای زنان و دختران در جهت حضور در اجتماع گفته است: دولت به این عهد خود با زنان و دختران وفادار است البته در بسیاری از زمینه‌ها دست یاری خود را به سوی ملت، بانوان و ارگان‌های دیگر نظام دراز می‌کنم.

معلوم نیست منظور روحانی از عدم الگوگیری از غرب در خصوص زنان چیست که جشنی دولتی با الگوی کاملا غربی در آن جای نگرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد