ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

حاشیه های راهپیمایی 22 بهمن


حسن روحانی در مراسم 22 بهمن 92 در تهران، ضمن بیان سخنانی تفرقه آمیز، صرفاً مردمی که در 24 خرداد به وی رأی داده بودند را مردمی خطاب کرد که به عقلانیت رأی داده‌اند! و در ادامه این سخنان توهین آمیز و بی سابقه، به جای حمله به دشمن مشترک همه مردم یعنی آمریکا، به دولت آقای احمدی نژاد، اتهام دزدی 9 هزار میلیاردی زد. صرف نظر از صحت و سقم این این ادعا، زدن اتهام دزدی به رئیس جمهور سابق آن هم پیش از اثبات در دادگاه، مایه تأسف حضار شد.
ناامیدانه‌ترین قسمت مراسم، شعارهای خاص عده‌ای انگشت شمار در حمایت از روحانی بود. این عده که تعدادشان کمتر از 100 نفر بود و گویی در انتظار فرصتی برای عرض اندام نشسته بودند و به نظر می‌رسید اکثرشان متعلق به تهرانیان نیستند، با بیان هر جمله توسط آقای روحانی، همچون لیبرال‌ها و مارکسیست‌های زمان شاه، کف می‌زدند و سوت می‌کشیدند و در مقابل دوربین های خبرنگاران خارجی، عدد 2 را به نشانه جنبش سبز مفلوک نشان می‌دادند. در این بین افرادی با دست بند سبز، ماهیت دروغگو و پلید این جریان حامی آقای روحانی را نشان داد و زنگ خطر را برای ساده اندیشانی که تصور می‌کردند آقای روحانی در مقابل فتنه‌گران 88 است، به صدا درآورد.
نکته جالب توجه این است که در 12 بهمن سال 57، به هنگام ورود حضرت امام خمینی(ره) به ایران و سخنرانی ایشان در بهشت زهرا(س)، مردم به جای سوت و کف، شعار الهی "الله اکبر" را جایگزین کرده بودند و اینک در سی و پنجمی سالگرد انقلاب اسلامی، با حضور آقای روحانی در جایگاه ریاست جمهوری، شعار زیبای "الله اکبر" توسط طرفداران ایشان کنار رفت و همان سوت و کف سابق جایگزین شد.
البته مردم مؤمن، انقلابی و ولایتمدار تهران، زمانیکه متوجه شدند آقای روحانی قصد یادآوری شعار بلند مرتبه "الله اکبر" به طرفداران خود و نصیحت آنان را ندارد، خود اقدام به دفاع از بزرگترین شعار مسلمانان کردند و با سر دادن شعار "الله اکبر"، اسلامی بودن انقلاب را به آن عده خاص و آقای روحانی یادآوری کردند.
به نظر می‌رسید که حضور این عده با هماهنگی دولت راستگویان! انجام شده باشد، چرا که مأموران امنیتی در محل‌هایی که باید باشند حضور نداشتند و برای مقابله با ساختارشکنان و آرام کردن فضا کاری انجام نمی‌دادند. همچنین عده‌ای به صورت مشکوک در میان جمعیت می‌گشتند و جوانان بسیجی و حزب اللهی را نشان می‌کردند.
در نهایت مردمی که به خاطر به رخ کشیدن شعار "مرگ بر آمریکا" به دشمن مشترک، قید یک روز تعطیل خود را زده بودند، هنگامیکه از ذکر دشمنی آمریکا توسط رئیس جمهور ناامید شدند، اقدام به سردادن شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "انرژی هسته‌ای، حق مسلم ماست" کردند و ماهیت واقعی سالروز انقلاب اسلامی یعنی مقابله با استبداد داخلی و استعمار خارجی را به رخ خبرنگاران کشاندند و آبرویی که در حال از دست رفتن بود، را به جوی بازگرداندند.
ناگفته نماند هنگام سخنرانی حسن روحانی، ناگهان در میان جمیعت گفته شد سید محمد خاتمی در محل مدعوین حضور یافته است که این مسئله، شعارهای "مرگ بر فتنه‌گر" مردم در استقبال از این عنصر خودفروخته را به همراه داشت.
در نهایت علیرغم تلاش آقای روحانی برای بهره‌برداری سیاسی و جناحی از حضور میلیونی مردم در 22 بهمن، این روز ملی با شکوه و عظمت بی سابقه‌ای برگزار شد و فتنه‌گران در دست‌یابی به اهداف از پیش تعیین شده خود، شکست خوردند و قطعاً از اکنون به فکر برنامه‌ای جدید برای مناسبتی دیگر هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد