ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

چرا به دامان کسی رفتید که امام (ره) از دست او مرگ خود...

خبرگزاری فارس:جناب موسوی! چرا در فتنه به دامان منتظری چنگ زدید که امام (ره) از دست او مرگش را از خدا خواست؟ 

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا» در بخش‌های گذشته سوال‌هایی قتل‌ها، شهید تراشی‌ها، بازداشت‌ها و اعترافات سوال‌هایی از موسوی پرسیده شد که در بخش پایانی این سوالات به موضوعاتی درخصوص حمایت‌هایی رسانه ای از جریان فتنه و شخص موسوی، برندازی نرم و موضوع هسته‌ای می‌‌پردازد:
2. حمایت‌های رسانه‌ای
492. جناب آقای موسوی! چرا همه رسانه‌های استکباری همچون صدای آمریکا، رادیو فردا (با بودجه کنگره آمریکا)، بی‌بی‌سی (با بودجه دولت انگلیس)، رادیو زمانه (با بودجه پارلمان هلند) سی‌ان‌ان، و ... در این مدت یکپارچه از شما حمایت کرده‌اند؟
جناب آقای موسوی! جناب‌عالی در بیانیه شماره 9 خود به درستی تاکید نموده‌اید که ماجرای اختلافات بعد از انتخابات «یک اختلاف خانوادگی است که اگر خامی کنیم و بیگانگان را در آن دخالت دهیم به زودی پشیمان خواهیم شد» لطفا پاسخ دهید که:
493. چرا ستاد شما در قیطریه_ که به مهدی هاشمی رفسنجانی تعلق دارد _ به استودیوی تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی تبدیل شده بود؟
494. اگر این اقدام ستاد قیطریه بدون اطلاع شما بوده است، چرا آن را محکوم نکردید؟
495. چگونه است که آن شبکه استعماری، صحنه ورود ماموران ایرانی به این ساختمان را به طور زنده پوشش خبری و تصویری می‌دهد؟

496. جناب آقای موسوی! می‌دانیم که اغتشاشات و آشوب‌های خیابانی، کار بیگانگان بود و به اعتراضات سالم معترضین ربطی نداشت. چرا جناب‌عالی در بیانیه خود، دامن بیگانگان را از این اتهام مبرا ساختید و با چه سندی، دولت و نیروهای اصولگرا را به این اقدامات متهم نمودید؟

جناب آقای موسوی! می‌دانید که چند ماه قبل از آغاز سال 88 خبرگزاری صهیونیستی آسوشیتد‌پرس در کویر لوت، عملیات آموزش خبرنگاران خود را، برای ایفای نقش در جریان آشوبهای پس از انتخابات، اجرا کرد که فرزندان برخی از شخصیت‌های دوم خردادی نیز در میان آن خبرنگاران به چشم می‌خوردند.

یکی از آموزش‌های این خبرگزاری در قالب بهره‌گیری از موبایل ماهواره‌ای بود. آنان در این عملیات، استفاده از این وسیله ارتباطی را در شرایط خاص _ نظیر شرایطی که در اوج انتخابات، کشور به آشوب کشیده شده و هیچگونه دسترسی به ابزارهای اطلاع‌رسانی وجود ندارد_ به این افراد آموزش می‌دادند. حال از شما سوال می‌کنیم:

497. مرگ شما واقعا بر قانون‌گرایی و اطاعت از رهبری و پیروی از خط امام و آرمانهای انقلاب و شهداء تاکید نمی‌کردید؟ پس چرا آسوشیتد‌پرس ماهها قبل، از عکس العمل شما در قبال نتایج انتخابات خبر داشت و آشوب را در ایران پیش‌بینی می‌کرد؟

498. در این صورت آنها چطور پیش‌بینی می‌کردند که این سخنان، همگی شعار است و شما در عمل بر چهره نظام اسلامی پنجه می‌کشید؟

جناب آقای موسوی! شما و آقایان کروبی و رضایی هر سه مدعی بودید که در زمان امام راحل مسئولیت‌های کلان داشته و از ایشان احکام مختلفی دریافت کرده‌اید و همواره پشت سر امام و رودرروی آمریکا موضع‌گیری کرده‌اید.

سوالات:
499. چرا در جریان انتخابات، عناصر اصلی ستادهای هر سه کاندیدا با VOA و BBC فارسی ارتباط برقرار کرده و مصاحبه و اطلاع‌رسانی می‌کردند؟

500. آیا شما مشاور سیاست خارجی نداشتید؟ آیا به شما نگفته بودند که VOA ابزار دیپلماسی عمومی در سیاست خارجی آمریکا است و کار آن، تاثیر‌گذاری بر افکار عمومی ایران است؟ چرا به مهره‌های اصلی ستادتان اجازه مصاحبه با رسانه‌های بیگانه را دادید؟

501. چرا شما که روزی در کنار امام با آمریکا و انگلیس مقابله می‌کردید، امروز در زمین دشمن بازی می‌کنید؟

****
502. جناب آقای موسوی! در شرایطی که در آسیا تعداد افرادی که به زبان‌های چینی یا عربی صحبت می‌کنند بسیار بیشتر از مخاطبان فارسی زبان است، چرا دولت انگلیس در ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری ایران دست به راه‌اندازی شبکه فارسی زبان تلویزیون بی‌.بی‌.سی می‌زند و این در حالی است که این شبکه تقریبا بیشترین نقش را در آشوب‌های خیابانی تهران ایفا می‌کرد؟

جناب آقای موسوی! مسبوقید که مجله آمریکایی Foreign Policy وابسته به محافل رسانه‌ای صهیونیستی در شماره دسامبر 2009 (آبان 1388) در گزارشی ویژه، فهرستی از صد متفکر برتر جهانی را منتشر کرد.
در این فهرست «بن برنیک» رئیس بانک فدرال آمریکا رتبه نخست و باراک اوباما در رتبه دوم قرار دارند.

همچنین بیل و هیلاری کلینتون در رتبه 6 وبیل گیتس (ثروتمند‌ترین مرد جهان و صاحب مایکروسافت) در رتبه 12، دیک چنی (معاون جنگ طلب جورج بوش دوم) در رتبه 13، جورج سوروس (رئیس انستیتو جامعه باز و طراح انقلاب‌های مخملین) در رتبه 38، عبدالکریم سروش در رتبه 45، هنری کیسینجر صهیونیست‌ معروف و وزیر خارجه اسبق آمریکا در رتبه 55 و فرانسیس فوکویاما در رتبه 65 قرار دارند، اما آنچه جالب توجه و شگفت‌آور است، اینکه همسر جناب‌عالی (خانم زهرا رهنورد) به خاطر همراهی با شما و جنبش سبز، ضمن پیشی گرفتن از نامبردگان فوق، در رتبه سوم این فهرست قرار دارند.

قابل توجه اینکه، همین نشریه همسر شما را «یکی از نیروهای محرک پشت [=حامی] جنبش نوپای فمینیست در ایران» می‌خواند.

در این زمینه سوالات زیر مطرح است:

503. همراهی خانم رهنورد با شما برای محافل امپریالیستی چه ارزشی داشته که ایشان را بر آقای بیل کلینتون (رئیس جمهور اسبق آمریکا و عامل قتل عام اعضای فرقه داویدیه) مقدم داشته‌اند؟

اگر جنبش سبز، یک جریان مستقل و بومی شمرده می‌شود چرا خانم رهنورد به خاطر همگامی با جناب عالی در این فهرست حتی مقدم بر دیگ چنی (معاون جنگ‌طلب جرج بوش و طراح حمله آمریکا به عراق و افغانستان) قرار گرفته است؟
اگر به گفته شما، جریان سبز به معنای پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) شمرده می‌شود چرا یکی از سران شاخص آن در این رنکینگ 35 رتبه بالاتر از جورج سوروس (نظریه‌پرداز انقلاب‌های مخملین) می‌ایستد؟
و بالاخره اگر جناب عالی خود را پیرو آرمان‌های امام و شهدا می‌دانید، چگونه است که همسرتان به خاطر همراهی با شما از سوی یک نشریه استکباری 52 رتبه بالاتر از هنری کیسینجر صهیونیست قرار می‌گیرد؟!

504. اگر ایشان محرک پشت پرده جنبش فمینیستی در ایران است آیا حجاب او (آن هم از نوع چادر و مانتو) نوعی نفاق و دروغگویی و تلاش در جهت فریب افکار عمومی ایرانیان مسلمان شمرده نمی‌شود؟

505. با این وجود آیا شما هنوز هم همسرتان را «مهمترین روشنفکر زن ایران» می‌خوانید؟

506. اگر شما و همسرتان مدعیات این نشریه آمریکایی _ صهیونیستی را قبول ندارید، چرا آن را محکوم نکرده و از آن تبری نجستید؟

***

3. براندازی نرم

جناب آقای موسوی! جناب عالی در دوران عزلت بیست سال‌تان در خلال سخنرانی جالبی که در اوایل روی کار آمدن دولت اصلاحات در دانشکده فنی دانشگاه تهران ایراد کردید، بحث «توهم توطئه» را یک فریب و نیرنگ استعماری خواندید و در بخشی از آن سخنرانی به درستی گفتید: «این نظریه [توهم توطئه]در جهان پرآشوب و پرخطر... به ما توصیه می‌کند که خوشبین باشیم و با این فکر که ان‌شاءالله توهم است و توطئه‌ای در میان نیست، چشم خودمان را به روی اهداف قدرت‌های بزرگ در منطقه ببیندیم و لبخند‌های آنها را باور کنیم.»

شمادر بخش دیگری از این سخنرانی خواندنی ضمن اشاره به توطئه‌های مختلف آمریکا و اسرائیل اظهار کردید: آنها یک ریز می‌گویند ما در مورد غرب و آمریکا و اسرائیل دچار توهم توطئه هستیم و در بیرون توطئه‌ای نیست و شما آسوده‌اید. من این را به ورود ویروس‌هایی به بدن که قدرت ایمنی آدم‌ها را از او سلب می‌کند، تشبیه می‌کنم.
و در ادامه تاکید نمودید: «بنده مسئله نگاه به توطئه‌های خارجی را به عنوان یک نظر افراطی تلقی نمی‌کنم و عین واقع‌بینی تلقی می‌کنم و عدول از آن، به معنای سرنگون شدن و رفتن به مصاف خطر‌های بزرگ است...»

حال با توجه به این نکات صحیح که خود شما بیان نموده‌اید، لطفا به سوالات زیر به طور شفاف پاسخ دهید:

507. آیا دست بیگانگان را در وقایع و آشوب‌های پس از انتخابات، فعال نمی‌دانید؟
508. آیا همچنان معتقدید که این جماعت آشوبگر و ساختار‌شکن_ که خیلی از آنها اساسا در انتخابات شرکت نکرده و رای هم نداده بودند _ همچنان به دنبال رای خود هستند و قصد دیگری ندارند؟

509. آیا شما همچنان در حوادث پس از انتخابات، طراحی براندازی نرم و انقلاب مخملین را از سوی قدرت‌های بزرگ انکار می‌کنید؟ یا بر خلاف نظر پیشین‌تان آن را نوعی «توهم توطئه» می‌دانید؟!

***
جناب آقای موسوی! بنیانگذار مقاومت دانشجویی و انقلاب رنگی در صربستان (سدجا پپویچ) ضمن راهنمایی گروه‌های مخالف ایران و جنبش سبز به استفاده از روش‌های کم‌خطر، فراخوانی سایت تویتر مبنیبر روشن کردن چراغ‌های اتومبیل‌ها و نیز ایستادن با قرآن در برابر نیروهای امنیتی را شروعی خوب در انقلاب رنگین ایران عنوان کرد و خواستار استفاده از تکنیک‌های بیشتری شد. وی استفاده از پوشش سبز به عنوان رنگ نمادین اسلام و تکرار شعارهای یادآور انقلاب اسلامی سال 57 را روش‌های مناسب دیگر دانست.

510. با این وجود آیا شما دست داشتن بیگانگان در انتخابات را انکار می‌کنید و آن را «توهم توطئه» می‌خوانید؟ طرفداران شما در اعتراضات خود از روش‌هایی استفاده کرده‌اند که مورد تایید کارشناسان انقلاب رنگی در ایران قرار گرفته است. چرا جناب‌عالی به هواداران خود اجازه دادید که از روش‌هایی که به براندازی نظام منجر می‌شود، بهره بگیرند و چرا مانع آنها نشدید؟

511. جناب آقای موسوی! جین شارپ نظریه‌پرداز انقلاب مخملین به آسوشیتد‌پرس گفته است که ترجمه فارسی کتاب راهنمای او برای انقلاب مخملین هزاران بار از طریق پایگاه‌های اینترنتی دانلود شده است.

آیا به نظر شما باید بپذیریم که این مسئله طبیعی بوده و از اجرای دستورالعمل‌های شارپ برای انقلاب نرم در ایران حکایت نمی‌کند و ربطی به اعتراضات پس از انتخابات ندارد؟ ایا باید به خود بقبولانیم که این اعتراضات، خودجوش بوده و ریشه در یک جریان برانداز ندارد؟

***
جناب آقای موسوی! مسبوقید که خانم کاندولیزا رایس وزیر خارجه پیشین امریکا هنگام تصویب بودجه 85 میلیون دلاری در کنگره برای تغییر نظام جمهوری اسلامی گفت: «ما توانستیم با یک براندازی نرم از لهستان و با جنبش همبستگی تا پشت مرزهای روسیه، انقلاب رنگین را سامان دهیم و رژیم‌های حاکم را ساقط و رژیم‌های دموکراتیک موردنظر آمریکا را به قدرت برسانیم تنها راه برای تغییر نظام در ایران استفاده از همین تجربه است.»
512. به نظر جناب‌عالی آیا آشوبها و اغتشاشات اخیر در ایران را می‌توان نوعی براندازی نرم دانست؟

513. آیا بهره‌گیری از رنگ سبز در انتخابات ایران و اغتشاشات پس از آن با انقلاب‌های رنگین مورد ادعای خانم رایس سنخیتی ندارد؟

***
جناب آقای موسوی! می‌دانید که باراک اوباما در اقدامی خصمانه علیه ملت ایران در آستانه 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بودجه 55 میلیون دلاری پنتاگون برای جنگ نرم علیه ایران _ که پیشتر به تصویب کنگره آمریکا رسیده بود _ را امضا و ابلاغ کرد.

514. جناب‌عالی که مدعی پیروی از راه و مرام امام خمینی (ره) هستید، چرا در برابر این اقدام خصمانه ایالات متحده هیچ موضعی اتخاذ نکردید؟

***
جناب آقای موسوی! مسبوقید که موسسه بروکینگز مرکز اصلی تحقیقات استراتژیک دموکرات‌های آمریکاست که در حال حاضر وظیفه تصمیم‌سازی برای تصمیم‌گیرندگان دموکرات در کاخ سفید را برعهده دارد و امروزه شاخص‌ترین مرکز مطالعاتی است که پشتیبانی فکری دولت اوباما را انجام می‌دهد.

این موسسه طرح «کدام راه به ایران؟» (which Path To Persia?) را به دولت اوباما داده و در بخش مربوط به انقلاب مخملی در ایران 9 خصیصه را ذکر کرده و در خاتمه به این نتیجه رسیده که بهترین و کم‌هزینه‌ترین گزینه برای تغییر حکومت در ایران، انقلاب مخملی است. سپس چهار گروه را به عنوان رهبران معنوی انقلاب مخملی معرفی کرده است.

سوالات:
515. آیا می‌دانید که در این گزارش مهمترین و اولین گزینه برای هدایت انقلاب مخملی در ایران، جریان اصلاح‌طلبی است؟
516. آیا می‌دانید که رضا پهلوی در این میان در گزینه چهارم قرار دارد؟

517. ایا این بدان معنا نیست که از نظر کاخ سفید، اصلاح‌طلبان ایران بهترین کسانی هستند که می‌توانند به عنوان سربازان بومی کاخ سفید عمل کنند و انقلاب مخملی را به انجام برسانند.

***
جناب آقای موسوی! لرد بالتیمور نویسنده غربی طی مقاله‌ای در پایگاه خبری «خانه شفاف‌سازی اطلاعات» پیرامون دخالت رسانه‌های غربی در وقایع پس از انتخابات ایران می‌گوید: "بسیاری از معترضان ایرانی_ که شامل جوانانی هستند که به سبک غربی لباس پوشیده‌اند_ پلاکارد‌هایی را در دست داشتند که بر روی آنها به انگلیسی مطالبی نوشته شده بود که یکی از آنها شعار «رای من کجاست؟» بود. " وی سپس این سوال را از هواداران شما پرسیده که پاسخ آن را از شما می‌خواهیم:

518. اگر رای‌دهندگان جوان ایرانی که به خیابان‌ها آمده بودند، قصد داشتند که اعتراضات خود را به دولت ایران بیان کنند، چرا به زبان این کشور سخن نگفتند؟

***
جناب آقای موسوی! آقای پاول رابرتس معاون اسبق وزارت خزانه‌داری آمریکا در مصاحبه اختصاصی با مجله آمریکایی Foreign Policy پیرامون اقدامات N.E.D (بنیاد ملی دموکراسی) که در حقیقت کیی از پایگاه‌های حمایت از کودتاهای مخملی است، می‌گوید: کنت تیمرمن _ که یک نومحافظه کار است و ریاست بنیاد دموکراسی را برعهده دارد _ روز 11 ژوئن (= 21 خرداد یعنی یک روز قبل از انتخابات در ایران) نوشت: صحبت از یک انقلاب سبز در ایران است .... N.E.D (در طول دهه گذشته میلیون‌ها دلار را صرف گسترش انقلاب رنگی در کشورهایی همچون اوکراین و صربستان کرده و تکنیک‌های ارتباطی و سازمانی مدرن را به کارگران آموزش داده است. بخشی از این پول به دست حامیان موسوی_ که با سازمان‌های غیردولتی در خارج از ایران که N.E.D بودجه آنها را تامین می‌کند، ارتباط دارند_ رسیده است.

سوالات:

519. این پول‌ها، چگونه در ستاد شما جذب شد و به چه شکلی هزینه گردید؟
520. چرا جناب عالی این پول‌ها را پذیرفتید؟ اگر نپذیرفته‌اید چرا این ادعا را تکذیب نکردید؟

***
جناب آقای موسوی! «پاول رابرتس معاون اسبق وزیر خزانه‌داری آمریکا در مصاحبه اختصاصی با مجله آمریکایی Foreign Policy تاکید می‌کند: «شواهد قابل استنادی موجود است که نشان می‌دهد آمریکا یک انقلاب رنگی در ایران ایجاد کرده است» وی در بخشی دیگر از مصاحبه‌اش می‌گوید: «در انتخابات اخیر ایران، مدارک مستدلی وجود دارد که نشان می‌دهد دولت آمریکا در این اعتراضات دست داشته است.»

521. آیا شما همچنان دست داشتن ایالات متحده در این اعتراضات را انکار می‌کنید؟ چرا به نحوی اقدام کردید که زمینه برای بهره‌برداری بزرگترین دشمن امام و ملت ایران _ یعنی آمریکای جنایتکار _ فراهم شد؟

جناب آقای موسوی! جناب عالی پس از انتخابات رنگ سبز به عنوان نماد تبلیغاتی خویش در انتخابات، بارها اظهار داشتید که به کارگیری این رنگ، نشانه سیادت و احترام به اهل بیت علیهم السلام است.

522. آیا استفاده از شال و مچ‌بند سبز، روژ لب سبز، لاک ناخن سبز، عینک و روسری سبز، رنگ موی سبز، و روبان سبز به گردن سگ در میان طرفداران شما نیز نشان از همان چیز‌هایی است که شما گفتید؟ آیا اکثر افرادی که رنگ سبز را به عنوان نماد کاندیدای موردنظر خویش به کار می‌بردند، کمترین رابطه‌ای با سیادت واقعی داشتند؟ آیا آنها ابتدایی‌ترین آداب اسلامی را نیز رعایت می‌کردند؟

523. به نظر شما برای این جماعت، رنگ سبز، نشانه و نماد حرکتی نبود که آمریکایی‌ها آن را انقلاب رنگی یا مخملی نامیده‌اند؟

***
524. جناب آقای موسوی! یک نفر از حامیان جدی شما قبل از انتخابات اعلام کرد که «من قویا تاکید می‌کنم، شکست احمدی نژاد، شکست رهبری است» و آقای سعید حجاریان در جای دیگر گفت: «فرصت را از دست ندهید، ما می توانیم مردم را به خیابان‌ها بکشیم. از این فرصت استفاده کنید و سر هرم را بزنید.» و چهره برجسته دیگری می‌گوید: «اگر موسوی رای بیاورد و رئیس جمهوری شود، ولایت را ما تعیین می‌کنیم.»
آیا این جملات _ که اطرافیان شما و بزرگان احزابی که نزدیکترین متحدان جناب‌عالی هستند، بر زبان آورده‌اند_ نشان دهنده آن نیست که بحث اصلی، براندازی نظام و ولایت فقیه و تغییر ساختار بوده است.

***
جناب آقای موسوی! رالف فوربس طی مقاله ای _ که با عنوان: «نخبگان جهانی: سیا در پشت جنگ کثیف علیه ایران» در هفته‌نامه آمریکن فری پرس درج نمود_ اذعان کرد که یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا از پایگاه اینترنتی «تویتر» خواست تا برنامه تعمیراتی خود را به تعویق بیندازد، زیرا بر اساس این برنامه، سرویس‌های تویتر طی زمانی که در ایران جزو ساعات روز و اوج التهاب سیاسی است، قطع می‌شوند.
جالب توجه اینکه دولت اوباما در ابتدا اعمال نفوذ بر تویتر را تکذیب کرد اما در ناهیت این اقدام خود را پذیرفت.

وی با اشاره به این حقیقت که سایت تویتر دارای زبان فارسی نبوده است، به یک آگهی اشاره می‌کند که به این مضمون در یک سایت وابسته به سیا منتشر شده بود: «حمایت خود از دموکراسی در ایران را با افزودن پوشش سبز به عکس نمادین خود در تویتر، تنها با یک کلیک نشان دهید.»

525. با دیدن این قبیل حمایت‌ها از سوی امپریالیسم رسانه‌ای این سوال پیش می‌آید که چرا رسانه‌های غربی تا این حد از شما و جنبش سبز حمایت کردند؟
526. چرا شما با دیدن این حمایت‌های آشکار کانون‌های امپریالیستی و صهیونیستی از خودتان، در موضع خویش تغییر ایجاد نکردید و علیه این محافل قد برنیافراشتید؟

***
جناب آقای موسوی! چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران یکی از اعضای ستاد شما (و عضو مجمع روحانیون مبارز) در دیدار با یکی از مسئولان حزب‌الله لبنان، به وی گفته است که ظرف چند ماه آینده در ایران حوادثی رخ خواهد داد که صلاح حزب‌الله در آن است که خود را کنار بکشد و به نفع یک طرف موضعگیری نکند؛
527. آیا این قبیل خبرها از اطلاع و آمادگی شما _ یا لااقل ستادتان _ از بروز اغتشاشات، حکایت نمی‌کند؟
528. آیا این خبر موید نظر کسانی نیست که معتقدند، ادعای تقلب صرفا یک بهانه بود و حتی در صورت پیروزی شما نیز اعتراضات و آشوبها رخ می‌داد تا جایی که اصل ولایت فقیه و اسلامیت نظام کنار گذارده شود؟

***
جناب آقای موسوی! حدود 9 ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری، یک مسئول انگلیسی در دیدار با سفیر یکی از کشورهای منطقه به وی گفته بود که «در سال آینده حوادثی در ایران رخ خواهد داد که منجر به بروز تحولات و تغییرات بنیادینی در آن کشور خواهد شد» و توصیه کرده بود که «به صلاح کشور شما است که از ایران فاصله بگیرد تا از این تحولات، آسیب زیادی نبیند.»

حال این سوالات مطرح می‌شود که:

529. او از کجا این وقایع را پیش‌بینی می‌کرد؟
530. چطور شما هماهنگ با مطامع و منافع انگلیس حرکت کردید؟
531. آیا این اخبار موید نقش‌آفرینی بیگانگان در فتنه اخیر نیست؟
532. آیا این شواهد از براندازی نرم و انقلاب مخملین حکایت نمی‌کند؟

***
533. جناب آقای موسوی! خانم فائزه هاشمی از طرفداران جناب‌عالی در انتخابات اخیر در مصاحبه با سایت جوان فردا (ارگان جوانان حزب کارگزاران) با لحنی تائید آمیز از انقلاب مخملین یاد کرده و آنرا به معنای اصلاح‌طلبی و بیان مسالمت‌آمیز ضرورت اصلاحات و تلاش برای انجام آن دانسته و اذعان کرده که «این چیز بدی نیست» با وجود اظهارات خانم فائزه هاشمی و شباهت‌های فراوان موجود میان انقلاب های رنگین در بعضی کشورها با وقایع قبل و بعد از انتخابات اخیر در ایران و با توجه به اعترافات دوستان بازداشت شده شما در دادگاه و تلویزیون و نیز با عنایت به همکاری خواسته و ناخواسته شمار قابل توجهی از اعضای ستاد جناب‌عالی با بیگانگان، لطفا نظر خویش را پیرامون طراحی و اجرای گونه‌ای از انقلاب رنگی در ایران بیان فرمایید.

534. جناب آقای موسوی! خانم فاطمه حقیقت‌جو عضو حزب مشارکت و نماینده این فراکسیون در مجلس ششم که وابسته به جنبش سبز است و در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به شدت از جنابعالی حمایت می‌کرد، اخیرا در مصاحبه‌ای که _ بدون حجاب و با بلوز و دامن کوتاه! _ با بی‌بی‌سی انجام داد، به دفاع تمام عیار از سکولاریسم به عنوان تنها راه برون‌رفت ایران از مشکلات پرداخت.

نظر جنابعالی در مورد سخنان این هوادارتان _ که با نظر امام راحل در تعارض جدی است _ چیست؟

جناب آقای موسوی! در دیدار اعضای هیئت ویژه مجلس شورای اسلامی با آقای هاشمی رفسنجانی، ایشان اعلام کرد که «ابطال انتخابات، کف خواسته‌های موسوی است.»

535. آیا شما این سخن را تایید می‌کنید؟

536. اگر این سخن‌ آقای هاشمی را تایید نمی‌کنید چرا آن را تکذیب نکردید؟ و اگر تایید می‌کنید سقف خواسته‌های شما چیست؟
537. آیا شما برای ساختار‌شکنی وارد این انتخابات شدید؟ هدف واقعی شما از حضور در انتخابات این دوره چه بود؟

***
4. موضوع هسته‌ای و حوادث اخیر

جناب آقای موسوی! آقای محسن مخملباف که خود را سخنگوی ستاد جناب‌عالی در خارج از کشور معرفی می‌کند، در اول مهرماه 1388 با صدور بیانیه‌ای خطاب به جهانیان که سایت‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب آن را انتشار دادند، مدعی شد «من به عنوان کسی که از نزدیک با دست‌اندر‌کاران جنبش سبز در تماسم و از دیدگاه‌های آنان به طور دقیق اطلاع دارم، مسئول شده‌ام به دنیا و به ویژه آمریکا اعلام کنم که جنبش سبز ایران بمب اتمی نمی‌خواهد... جنبش سبز ایران، نگرانی‌های جامعه جهانی را درک می‌کند و خود نیز نگرانی‌های مشابهی دارد...»
در ارتباط با بیانیه ایشان چند سوال زیر مطرح است:

538. آیا او برای بیان این سخنان، از سوی شما نمایندگی داشت؟ اگر نماینده شما نبود چرا اظهارات وی را تکذیب نکردید؟
539. آیا بیانیه مذکور، این مطلب را القا نمی‌کند که فقط شما و جنبش سبزتان هستید که بمب اتمی نمی‌خواهید ولی رقیب انتخاباتی شما به دنبال بمب اتمی است؟

540. آیا شما به خاطر رئیس جمهور شدن خودتان و شکست دادن آقای احمدی نژاد حاضر هستید مصالح ملت ایران را به پای منافع شخصی خویش به خطر اندازید؟

541. آیا شما می‌خواهید با طرح چنین سخنانی، مسئولان کنونی ایران را در صدد تولید بمب اتمی معرفی کنید و بدین شکل امنیت ملی را فدای انتقام جویی از رقیب خود در انتخابات نمایید؟

542. آیا طرح چنین سخنانی موید آن نیست که شما می‌دانید انتخابات ریاست جمهوری در سلامت کامل برگزار شده و با این ادعاها در صدد انتقام گرفتن از عامل اصلی شکست خود_ یعنی ملت بزرگ ایران _ هستید؟

543. آیا شما به عنوان یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام این مواضع خود را منطبق با مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانید؟

544. جناب آقای موسوی! پاول رابرتس معاون اسبق وزارت خزانه داری آمریکا پیرامون اعتراض به انتخابات ریاست جمهوری و تاثیر آن در وجهه بین‌المللی ایران و پیامد‌های آن، در مصاحبه با مجله آمریکایی Foreign Policy می‌گوید: «این اعتراضات به آمریکا کمک کرد وجهه ایران را تخریب کند و زمینه را برای فشارها یا تحریم‌های بیشتر و حتی حمله نظامی فراهم کرد.»

چرا جناب‌عالی به شکلی عمل کردید که زمینه فشار و تحریم و حتی حمله نظامی علیه ملت ایران را برای دشمنانش فراهم کرد؟

جناب آقای موسوی! می‌دانید که روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» خبر دروغ ملاقات دو مقام اتمی ایران و اسرائیل را منتشر کرد که به صراحت از سوی آقای سلطانیه نماینده ایران در آژانس تکذیب شد. اما سایت کلمه _ وابسته به جناب عالی _‌ترجیح داد به جای درج تکذیب صریح طرف ایرانی و انعکاس دروغ بودن خبر این روزنامه صهیونیستی، گزارشی را تحت عنوان «مذاکره سلطانیه با نماینده اسرائیل» منتشر کند و در عین حال، حتی یک خط از تکذیب صریح مقامات ایرانی را نیز درج ننماید.

545. چرا سایت وابسته به جناب عالی، خوش خدمتی به صهیونیست‌ها را در دستور کار خویش قرار داده است؟
546. آیا اینسایت حتی به قیمت حمایت از صهیونیست‌ها و نشر دروغ‌پردازی‌های آنان حاضر است با دولت دهم و رئیس جمهور منتخب و قانونی ملت ایران مخالفت ورزد و منافع و مصالح ملی را فدا کند؟

547. آیا شما با این اقدام سایت خود موافق هستید؟ اگر نه، چرا آن را محکوم نکردید؟

***
جناب آقای موسوی! رضا پهلوی فرزند دیکتاتور مخلوع ایران طی مقاله‌ای در روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف ضمن بی‌اثر خواندن تحریم‌ها نوشته است: «اکنون زمان آن است یک چیز جدید را برای مقابله با ایران، امتحان کنیم و آن، تقویت جنبش سبز ایران است». وی در بخشی دیگر از این نوشته، جنبش سبز را بزرگترین متحد گروه 1+5 دانسته و به اعضای 1+5 توصیه کرده تا فعالان جنبش سبز ایران را در آغوش بگیرند.

548. به نظر جنابعالی چرا این عنصر بی‌وطن و منفور و مطرود ملت ایران پس از سی سال توطئه علیه نظام اسلامی، تازه به این نتیجه رسیده است که باید از شما و جنبش سبزتان حمایت کند؟

549. او در شما و جنبش سبز چه دیده است که با آن همذات پنداری می‌کند و به سران ظلم و استکبار در دنیا توصیه می کند تا این جنبش را در آغوش بگیرند و از آن حمایت نمایند؟

550. چرا شما حساب خود را از این خیانتکاران جدا نمی‌سازید؟

***
جناب آقای موسوی! می‌دانید خانم فاطمه حقیقت‌جو از هواداران شما در انتخابات ریاست جمهوری و عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم _ که به آمریکا پناهنده شده و عیه ملت ایران به فعالیت مشغول است_ اخیرا طی سخنانی در دانشگاه بوستون آمریکا اعلام کرد که «تعمیق جنبش سبز به موفقیت غرب در مذاکرات هسته‌ای با ایران منجر خواهد شد و برعکس، شکست آن به بازگشت ایران به مواضع قبلی و شکست مذاکرات منجر خواهد شد.»

551. ایا نظر جناب‌عالی نیز پیرامون جنبش سبز همین است یا خیر؟
552. اگر این طور نیست، چرا اظهارات این عضو حزب مشارکت_ از احزاب حامی شما در انتخابات ریاست جمهوری_ را تکذیب نکردید؟

553. جناب آقای موسوی! جنابعالی در دوران نخست‌وزیری خود روابط گرمی با کشورهای بلوک شرق داشتید و طرفدارانتان، تمام منتقدان شما را طرفدار «اسلام آمریکایی» می‌خواندند و می‌کوشیدند با این حربه، آنان را از صحنه بیرون کنند، اما در خلال تبلیغات انتخاباتی اخیر و پس از انتخابات، گروهی که خود را طرفدار شما اعلام می‌کنند، در اقدامی تامل برانگیز و انحرافی، شعار مرگ بر روسیه و مرگ بر چین سر می‌دهند و شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل از زبان آنها شنیده نمی‌شود.
چرا جنابعالی در مقابل این حرکت، هیچ موضعی اتخاذ نکردید؟

جناب آقای موسوی! شما در یکی از نخستین سخنرانی‌های انتخاباتی تان در دانشکده فنی دانشگاه تهران برای تبیین یکی از اصلی‌ترین رویاهای خود به یکی از اساطیر یونان باستان: ژانوس (خدای دروازه‌ها، پل‌ها و مرزها) که دو سر دارد و هر سر او به یک سو می‌نگرد، تمثیل جستید. از نظر استعاری در فرهنگ غرب، ژانوس به عنوان امکانی برای جمع کردن ضدها و فائق آمدن بر تضاد‌هایی اطلاق می‌شود که مردم را بخش بخش و متفرق می‌‌سازد و اتحادی می‌آفریند و البته روشن بود که شما خود را شاهزاده و شهسوار این رویا می‌دانستید.

554. حال سوال این است که عملکرد شما در بعد از انتخابات، همچون ژانوس وحدت‌آفرین بود یا غریب‌ترین فتنه 30 سال اخیر را ایجاد کرد که ممکن بود شکاف عظیمی در جامعه ایجاد کند؟

555. آیا می‌توان منظور جناب‌عالی از این تمثیل را در اصل، اتحاد میان همه عناصر ضدانقلاب و اپوزیسیون داخل و خارج از کشور حول محور شما دانست؟

556. جناب آقای موسوی! آقای برنت اسکو کرافت مشاور امنیت ملی دو رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره ابراز داشت: «این واضح است که آمریکا در میان تظاهرات معترضان به نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری ایران نیروهای اطلاعاتی داشته است» و آقای سیمور هرس نیز پیرامون نقش آمریکا در آشوب‌ها می‌گوید: نیروهای ویژه اطلاعاتی آمریکا سالهاست که در ایران فعالیت‌های سازماندهی شده دارند و تنها ساده‌لوح‌ترین افراد، ارتباطات گسترده سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در ایران و از جمله از میان برخی دایره‌های قدرت را نفی می‌کنند.»

به نظر جناب‌عالی نیروهای ویژه اطلاعات آمریکا در میان تظاهرات طرفداران شما چه می‌کنند؟ و چرا به شما و تظاهرات طرفدارانتان این قدر، دل خوش کرده‌اند؟

جناب آقای موسوی! آقای باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده در اولین واکنش خود به انتخابات ایران در روز رای‌گیری گفت: «ما از آنچه به نظر می‌رسد وقوع یک بحث جدی در ایران باشد، بسیار خوشحالیم» دو روز پس از انتخابات و در آغاز آشوب‌ها و اغتشاشات تهران آقای راجرت گیبنو، سخنگوی کاخ سفید اظهاراتی داشت که سخنان آقای اوباما را تفسیر می‌کرد؛ او در واکنش به آشوب‌های تهران گفت: «ما مانند سایر ملت‌های جهان از بحث جدی و هیجانی که این انتخابات در ایران و به خصوص در بین جوانان پدیده آورده است، تحت تاثیر قرار گرفته‌ایم.»

557. اکنون این سوال مطرح است که قرار بود چه بحث جدی‌ای در ایران رخ دهد که موجب خوشحالی فراوان رئیس جمهور آمریکا شده است؟
558. آیا بحث «توهم تقلب» که پس از انتخابات موجب ایجاد آشوب‌های خیابانی شد، همان بحث جدی نبود که اوباما از آن سخن گفت؟

***
و) مراجع عظام و روحانیت

جناب آقای موسوی! می‌دانید که شیخ یوسف صانعی در انتخابات دهم به شدت از شما حمایت کرد و حتی رای دادن به آقای احمدی نژاد را _به عنوان دروغگو_ حرام و گناه کبیره خواند! ایشان اخیرا در سخنانی بی‌سابقه به بعضی مراجع عظام نیز شدیدا حمله کرده و در مورد آن بزرگواران، تعابیر بسیار زشتی به کار برده که به جهت حفظ حرمت مرجعیت از نقل آن خودداری می‌کنیم. وی همچنین خود را مخالف نظام خوانده است.
559. جناب عالی که به دیدار مراجع عظام شتافتید و از آنان استمداد کردید، آیا حمله آقای صانعی به آن بزرگواران را تایید می‌کنید یا خیر؟
560. اگر تایید نمی‌کنید و واقعا به مراجع اعتقاد دارید و نمی‌خواهید از آنان به ؟ ابزار در جهت رسیدن به مقاصدتان استفاده کنید، چرا این سخنان را محکوم نساختید؟
561. جناب آقای موسوی! جناب‌عالی که بر تبعیت از مراجع عظام تقلید تاکید ؟ ؟، را در وقایع پس از انتخابات به توصیه‌ها و نصایح دلسوزانه آن بزرگواران (همچون حضرات آیات: صافی گلپایگانی، سبحانی، نوری همدانی و مکارم شیرازی) وقعی ننهادید؟

***
جناب آقای موسوی! مسبوقید که یادگار گرامی امام امت، مرحوم حجت‌الاسلام حاج سید‌احمد خمینی در رنجنامه خود خطاب به آقای منتظری چنین نگاشت: «در ملاقات آخر خود با امام، شما نیم ساعت حرف زدید و امام سکوت کردند.
وقتی بلند شدید بروید، امام فرمودند: بیشتر حرف‌های شما درست نبود، خدا ان‌شاءالله مرا ببخشاید و مرگم را برساند، امام تنها همین دو جمله را فرمودند. آیا از خود پرسیده‌اید که چه کردی که امام مرگ خود را از خدا خواسته است و آن را به اطلاع شما رسانده است؟»

562. جناب آقای موسوی! حتی اگر جناب‌عالی خود را محق نیز می‌دانستید، آیا درست بود که برای رسیدن به حق خویش به دامان چنین کسی چنگ زده و از او استمداد کنید؟

563. آیا در مقابل بیت گرامی امام راحل برای این رفتار خود پاسخی دارید؟
564. اگر امام امت اکنون زنده بودند و چنین حرکتی را از نخست‌وزیر هشت‌ساله خود در دوران دفاع مقدس می‌دیدند، آیا بار دیگر از خدا مگر خود را نمی‌خواستند؟
***
جناب آقای موسوی! جناب عالی در خلال تبلیغات انتخاباتی به درستی بر توجه کافی به رهنمود‌های مراجع عظام تاکید نمودید. از سوی دیگر مطلعید که حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی اوایل مهرماه طی سخنانی اعلام کردند که «گروهی در انتخابات از خارج دستور می‌گرفتند و مخرب بودند و آتش بیار معرکه بودند و کارهای بدی کردند.» ایشان افزودند: «ما می‌گوییم گروهی که از غرب دستور می‌گرفتند، شناسایی و مطرود شوند.»

565. حال با این دو مقدمه، لطفا نظر خود را پیرامون این گروه مخرب و نیز سخنان آیت‌الله مکارم بیان فرمایید. جناب عالی برای شناسایی و طرد این گروه اخلالگر از میان صفوف طرفدارانتان چه اقدامی انجام دادید؟
جناب آقای موسوی! بعضی از طرفداران و رسانه‌های حامی جناب عالی کوشیدند کناره‌گیری حضرت آیت‌الله جوادی آملی از اقامه نماز جمعه شهر قم را نوعی اعتراض به شرایط کشور پس از انتخابات و حمایت از جناب عالی قلمداد نمایند.

اگر شما این قبیل تبلیغات را قبول دارید، آیا مطلعید که ایشان در خطبه‌های نماز جمعه قم در روز سوم مهرماه با اشاره به حوادث پس از انتخابات، عملکرد طرفداران شما را مورد نقد قرار داده و خطاب به دشمنان نظام فرمودند: «دشمن اگر به فکر افتراق داخلی، شورش و اغتشاش است، این مسئله را دو سال تجربه کرد و هرجا که ممکن بود، این روش را به کار گرفت، دشمنان باید این خیال خام را از سر خود خارج کنند، نه جنگ تحمیل شده از خارج می‌تواند ملت ما را از پا در بیاورد و نه اغتشاش و جنگ داخلی می‌تواند مشکلی را ایجاد کند، زمانی که دستشان سلاح بود، آنها دو سال جنگ داخلی را تحمیل کردند اما کاری از پیش نبردند، حالا با چهار تا شیشه شکستن که مشکلی ایجاد نمی‌شود و وقتی شما جنگ با گلوله را تجربه کردید و کاری از پیش نبردید، این بی‌عقلی است که بخواهید با چهار تا سنگ به نتیجه برسید؛ این نشانه بی‌عقلی است.
نه جنگ داخلی و نه جنگ خارجی، توان مقابله با اسلام را ندارد... کسانی که در قلبشان بیماری سیاسی دارند... مرتب گوش به بی‌بی‌سی دارند اینها مرتب با بیگانه ارتباط دارند... اینکه تا خبری شد، بخواهیم از خارج کمک بگیریم، اینی ک مرض است.»

ایشان همچنین روز 24 مهرماه در دیدار با تعدادی از دانشجویان کشور علیه بعضی جریان‌ها موضع گرفتند و فرمودند: «اگر کسی از نظر سیاسی گرایش به بیگانه داشته باشد، از نظر فقهی مرتکب حرام شده و از نظر حقوقی باید محاکمه شود و از دیدگاه اخلاقی این گونه افراد دچار مرض سیاسی هستند.» ایشان صراتحا افزودند: «کسانی که دچار امراض بداخلاقی در زمینه سیاست هستند [اینها]، گرایش به بیگانگان دارند و با امید به سقوط نظام و بازگشت طاغوت، با رسانه‌های ضدانقلاب، آمریکایی و اسرائیلی تعامل برقرار می‌کنند.»
566. با این سخنان و مواضع باز هم می‌توان کناره‌گیری ایشان از نماز جمعه را نوعی حمایت از جنبش سبز دانست؟
567. ایا جز طرفداران جنابعالی کسی با بی‌بی‌سی و صدای آمریکا و سایر رسانه‌های ضدانقلاب، تعامل برقرار می‌کند؟
ز) خاتمه
جناب آقای موسوی! در چند ماه پس از انتخابات، ابتدا شما با ادعای اثبات نشده تقلب، اعتماد عمومی به نظام را به چالش کشیدید، و سپس با لشگرکشی خیابانی، آرامش را از جامعه سلب نمودید و با سکوت در مقابل اغتشاشات و نابودی اموال عمومی، امنیت را بر مردم ایران نپسندیدید...
آنگاه در فاز بعدی، مقابل حمایت های سران استکبار از خود، سکوت پیشه کردید و به دهان آنان نکوبیدید و همزمان در برابر شعارهای ساختار‌شکنانه جمعی از طرفدارانتان، به شیوه سکوت تایید‌آمیز روی آوردید و در پیام روز قدس و روز 13 ابان به هیچ وجه متعرض اسرائیل و آمریکا نشدید و به آنان از گل نازک‌تر نگفتید تا مبادات بر دامن کبریائی‌شان غبار تکدر خاطر بنشیند!
آقای موسوی! برخی بر آنند که شما روزی فی‌الواقع آرمانخواه بودید و خط امام را صراط مستقیم هدایت همه انسان‌ها می‌دانستید. آنها در توجیه این همه انفعال و وادادگی و سکوت جناب‌عالی به این نتیجه رسیده‌ا‌ند که شما از سوی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و اسرائیل بازی خورده‌اید، بدین معنی که آنها خلاف‌هایی را سر راه شما قرار داده و شما را بدان آلوده‌اند، آنگاه از شما، سند و مدرک و فیلم و عکس تهیه کرده و اینک با تهدید به افشای آنها، از شما بهره‌برداری می‌کنند.
568. چنانچه این تحلیل صحیح باشد، آیا ملت ایران را بزرگتر و بزرگوارتر از آن نمی دانید که اگر صادقانه توبه و اعتراف کنید، از گناه شما در گذرد؟
569. فکر نمی‌کنید اگر شما به استکبار پشت نمایید و آبروی خود را با خدا معامله کنید، خدا نیز که معزالاولیاء است در تاریخ ایران _ و بلکه جهان _ شما را سربلند خواهد ساخت؟

570. آیا می‌دانید که جمال عبدالناصر پس از شکست سنگین از صهیونیست‌ها در جنگ شش روزه، هنگامی که فروتنانه در پیشگاه ملت مصر به خطا و اشتباه خود اعتراف و استعفا کرد، به اوج محبوبیت در مصر نایل شد و علاوه بر آن که تا پایان عمر رئیس جمهور مصر باقی ماند، تنها کسی بود که در طول تاریخ معاصر، رهبری بلامنازع جهان عرب را نیز به دست گرفت؟

جناب آقای موسوی! پس از تایید صحت انتخابات، جناب‌عالی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم ساختن این اقدام شورای نگهبان نوشتید: از این پس ما دولتی خواهیم داشت که "اکثریتی از جامعه که این جانب نیز یکی از آنان هستم مشروعیت سیاسی آن را " نمی‌‌پذیرد.

571. در این صورت چرا شما با علم به اینکه رئیس جمهور در عین حال ریاست عالیه فرهنگستانهای جمهوری اسلامی ایران را نیز برعهده دارد، آنقدر از ریاست فرهنگستان هنر استعفا ندادید تا شما را برکنار کردند؟

572 جناب آقای موسوی! مسئولیت اصلی خون‌هایی که ریخته شد و عزت نظام که خدشه‌دار گشت و اعتماد ملت که ترک برداشت و خسارت‌های جبران ناپذیری که به اموال عمومی و خصوصی وارد آمد، با چه کسی است؟ آیا اگر شما برای پیگیری شکایت خود از مجاری قانونی عمل می‌کردید، این اتفاقات می‌افتاد؟


«572» سوال خطاب به موسوی پرسیده شد، تا بداند چشمان تیزبین افسران جنگ نرم برای مقابله با فتنه‌سازان که در پستوها جمع می‌شوند و بر علیه کیان انقلاب اسلامی توطئه‌می‌چینند، بیدار است.

هزاران سوال دیگر در اذهان امت وجود دارد که در موقع خود یعنی محاکمه در پیشگاه ملت، پرسیده خواهد شد.
انتهای پیام/

نظرات 1 + ارسال نظر
عزت الله سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1389 ساعت 13:59 http://almasipage.persianblog.ir

سلام
زیبا بود
سری هم به کشکول ما بزنید
شادمان باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد