ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

ایران سلام

باید فکری به حال اهلی کردن آدمها بکنیم. اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن و این تنها راه رسیدن به خداست ...

موهای زنان

گفتند اگر مقداری از موهای زنان پیدا باشد نمی توان گفت پیاده نظام دشمن اند 

 

امام جمعه مشهد گفت:رواج بی حجابی و منکرات از عوامل مهم زمینه ساز اهانت به ارزشها و مقدسات اسلامی در روز عاشورا بود.   

آیت الله "سید احمد علم الهدی" در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: بی حجابی از عوامل بسیار موثر در ایجاد انحرافات فکری و رفتاری در جامعه است و این امر خود را در فتنه روز عاشورا و اهانت به ارزشها و مقدسات نشان داد.
وی با اشاره به 17 دیماه سالروز کشتار مردم مشهد در اعتراض به کشف حجاب توسط رضاخان در مسجد گوهرشاد ادامه داد: تاریخ نشان می دهد که دشمنان اسلام و جریانهای شیطانی سرآغاز فعالیتهای اسلام ستیزی خود را در عرصه های اجتماعی جامعه اسلامی توسعه فحشا و منکرات قرار دادند تا از این طریق مردم را به سمت بی تقوایی سوق داده و براحتی بتوانند به اهداف و نیات شوم خود برسند و یکی از این ترفندها رواج بی حجابی است.
وی اضافه کرد: معاندان نظام و عوامل داخلی و خارجی آنها سرلوحه فعالیتهای اسلام ستیزانه خود را ایجاد انحرافات فکری و ایجاد شبهات نسبت به معاد و امامت و سایر اعتقادات و باورهای مردم نسبت به ارزشها و مقدسات و سست کردن بنیه اعتقادی آنها قرار دادند و این امر در فتنه روز عاشورا و اهانت به ارزشها خود را نشان داد.
نمانیده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری افزود: لذا اهرمی که جامعه اسلامی را به سمت توسعه فحشا و منکرات سوق می دهد بی حجابی است و افراد بی حجاب پیاده نظام آمریکا و سایر دشمنان است.
آیت الله علم الهدی گفت: پارسال که در یکی از خطبه های نماز جمعه بر این مساله تاکید کردم که افراد بی حجاب پیاده نظام دشمنان هستند برخی از سایتهای اطلاع رسانی و روزنامه ها با اهانتهایی عنوان کردند امام جمعه مشهد چقدر خشن سخن می گوید و اگر زنان و دختران معصوم مقداری از موهایشان از زیر چادر و روسری پیدا باشد که نمی توان گفت به پیاده نظام دشمنان تبدیل شده اند.
وی افزود: حال بخوبی دیدید که آن بی حجابی ها و منکرات موجب سست شدن اعتقادی مردم و جوانان و یکی از زمینه های موثر در ایجاد فتنه ها و اهانت به ارزشها و مقدسات در روز عاشورا تبدیل شد و مصداق بارز بی حجاب -پیاده نظام دشمن- به خوبی خود را در این فتنه ها و اغتشاشات نشان داد.
خطیب نماز جمعه مشهد گفت: به هر میزان که در جامعه اسلامی افراد با حجاب زاویه پیدا کنند به همان مقدار فحشا و منکرات گسترش می یابد و حجاب لازمه حفظ موقعیت و حیثیت زنان است.
وی با اشاره به اینکه شخصیت زن برای ما محترم و یکی از مصادیق مهم احترام زنان حفظ حجاب است، از آنان خواست که در ماه محرم و صفر و به عشق امام حسین (ع) با عمل به تاکیدات قرآن و روایات معصومین (ع) حجاب کامل خود را رعایت کنند.
آیت الله علم الهدی گفت: در آیات قرآن و روایات ائمه معصومین (ع) و از جمله پیامبر اکرم (ص) بر مساله حجاب کامل و استفاده از چادر برای تامین حجاب برتر تاکید شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد